Az elmúlt 10 évben összesen több mint 5,6 millió telefonhívás érkezett a MÁV telefonos ügyfélszolgálathoz. A beérkező telefonhívások kezelése mellett az utasok e-mailben érkező kérdéseire is válaszolnak, melynek száma 2014-ben elérte a 19 ezret, 2023-ra viszont már közel 57 ezer írásos választ küldött ki a MÁVDIREKT, főként a díjszabási és menetrendi kérdésekre válaszolva. A 10 év alatt összesen közel 300 ezer válaszlevelet küldtek ki.
2023 januárjában szolgálatba állt Elvira, a MÁVDIREKT robotasszisztense, aki mesterséges intelligenciája révén egy önkiszolgáló rendszerbe ágyazva válaszokat képes adni a belföldi menetrendi kérdésekre. A robotasszisztens 2023 októberétől egy újabb funkcióval bővült, melynek segítségével azonosítani tudja, hogy ha a hívó fél mobiltelefonszámról érdeklődik és a lekérdezett menetrendi és jegyárra vonatkozó ajánlatot már nem csak szóban, hanem az utas választásának megfelelően a kijelzett mobilszámra történő SMS küldésével is meg tudja adni.
Forrás: MÁV
