Debrecenben is bemutatják az új, első osztályú IC+ kocsikat

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

2030-ig csaknem kétezer milliárd forintból frissítenék a járműállomány átlagéletkorát.

A debreceni utazóközönség is kipróbálhatja az új, első osztályú IC+ kocsikat, ami a MÁV saját fejlesztése- nyilatkozta az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára az MTI-nek. Schanda Tamás a Nyugati Pályaudvaron tartott sajtónyilvános bemutatón kiemelte,

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

a kormány a vasúti járművek minőségi cseréjére kétezer milliárd forintot költ 2030-ig a vasút versenyképességének megerősítése és az utasok színvonalas kiszolgálása érdekében. A vasúti járműállomány átlagéletkorát 25 év alá csökkentik, és törekednek az utasigényekhez illeszkedő, hatékonyan üzemeltethető, korszerű járműállomány kialakítására.

Korábban már portálunk is beszámolt arról, hogy a MÁV Szolnokon fejlesztett új kocsijait -a sikeres futáspróba után- már idén „csatasorba” állítja a vasúti társaság.

Schanda Tamás a bemutatón elmondta azt is, hogy a

több mint 40 milliárd forintból elkészülő első 90 darab IC+ jármű gazdaságstratégiai, iparpolitikai célokat is szolgál. Az új flotta több mint 50 százalékos hazai beszállítói aránnyal épül, a gyártás során 250 munkavállalónak ad közvetlenül munkát a vasúttársaságnál, és legalább ugyanennyinek közvetve. A magyar vasúti kocsi mintegy harmadával olcsóbb a piacon elérhető, hasonló tulajdonságokkal rendelkező járműveknél.

Az utasok 55 IC+ kocsival már ismerkedhetnek, közülük 20 a nemzetközi vasútvonalakon közlekedik.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Mi található az első osztályú IC+ kocsiban?


Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a vasúttársaság

a következő három szombaton, SzolnokonNyíregyházán, Miskolcon és Debrecenben mutatja be a teljes IC+ családot az utasoknak.

Exit mobile version