Az április-június időszakban (ez a Toyota 2021-es pénzügyi évének első negyedéve) a konszern az egy évvel korábbi 2,3 milliónál jóval kevesebb, 1,16 millió járművet adott el, itt a visszaesés közel 50 százalék, ezen belül a legfontosabb piacon, Észak-Amerikában 62 százalékos volt a visszaesés.
A vállalat árbevétele az egy évvel korábbi 7721 milliárd jenről 40 százalékkal 4601 milliárd jenre esett.
Az üzemi eredmény gyakorlatilag lenullázódott, 741 milliárd jenről 98 százalékkal 13,9 milliárd jenre csökkent, ilyen gyenge eredményre 2011 júniusa óta nem volt példa, de az eredmény még mindig jobb, mint az elemzők által várt 179 milliárd jen veszteség.
A menedzsment megerősítette a korábban tett várakozását, ami alapján az autógyártó idén 500 milliárd jen üzemi eredményt érhet el, ez egyébként az elmúlt 9 év leggyengébb eredménye lenne.
A cég vezetése arra számít, hogy idén 9,1 millió járművet értékesít a konszern, ami 13 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi 10,46 millió darabos eladás. A mostani várakozás valamivel optimistább, mint az egy negyedéve kitűzött cél, a menedzsment akkor 8,9 milliós eladással számolt.
A 9,1 millió darabos értékesítés az elmúlt 9 év leggyengébb eladása lenne, amit elsősorban az észak-amerikai értékesítés visszaesése okoz, ez a Toyota legnagyobb piaca, a konszern globális eladásainak közel negyedét ez a piac adja.
A Toyota részvényárfolyama idén 12 százalékot esett.
Eközben a Tesla árfolyama meredeken emelkedett, amivel már az amerikai vállalat a világ legnagyobb tőzsdei értékű autógyártója, megelőzve az eladott darabszám alapján jóval nagyobb Toyotát is.
Forrás: portfolio.hu
