Zsugorodnak a kiszerelések, de az ár nem

Számos csokoládéfajtát, WC-papírt, gyümölcslét, illetve egyéb termékeket forgalmaznak egyre kisebb mennyiségben csomagolásonként, miközben a termékek ára nem változott, írja a BBC a brit Nemzeti Statisztikai Hivatalra (ONS) hivatkozva.

 
Kisebb méretekben árulnak már számos csokimárkát, az egyik márkás narancslé egy literesről 85 centiliteresre csökkent le, illetve az egyik népszerű édesség esetében nőttek a háromszög-hegyek közti rések: kevesebb csoki van az ugyanolyan hosszú rúdban.

Összesen 2529 darab termék csomagonkénti mennyisége csökkent 2012 óta. Az ONS szerint a méretcsökkentés összességében nem hatott az infláció miatt történő árnövekedésre, viszont néhány kategóriában az infláció méretcsökkenéshez igazított mértéke meglehetősen nőtt, például a cukornál, a lekvárnál, vagy a péksüteményeknél.

(Index)

Exit mobile version