A világ egyik legismertebb logója – A Nike „pipa” története

Kevés embléma vált annyira ikonikussá, mint a Nike jellegzetes „pipa” logója, hivatalos nevén a Swoosh. Az egyszerű, mégis dinamikus vonal mára a sport és a stílus szimbóluma lett világszerte – de kevesen tudják, hogy születése meglepően szerény körülmények között történt.

A logót Carolyn Davidson, egy fiatal grafikus hallgató tervezte 1971-ben, miközben az Oregoni Egyetemen tanult. A Nike alapítója, Phil Knight, aki akkor még a Blue Ribbon Sports nevű céget vezette, felkérte Davidson-t, hogy készítsen egy logót újonnan induló sportcipő-márkájukhoz. Knight nem volt elsőre elragadtatva a tervezett motívumtól, de az idő szorított, így végül elfogadta a tervet azzal a megjegyzéssel: „Majd talán megszeretem.”


Davidson a munkájáért mindössze 35 dollárt kapott, de később, amikor a Nike már hatalmas vállalattá nőtte ki magát, Knight bőkezűen honorálta korábbi munkáját: aranygyűrűt a Nike logójával, valamint több ezer dollár értékű részvényt ajándékozott neki.

A „pipa” formáját a görög győzelem istennője, Niké szárnyának mozgása inspirálta – ez utal a gyorsaságra, lendületre és diadalra. Az egyszerűségében rejlik ereje: jól felismerhető, univerzális és időtálló.

Ma a Nike Swoosh nemcsak sportmárka, hanem kulturális ikon. Egy olyan logó, amely nemcsak terméket, hanem életérzést is közvetít. Ha szeretné azt ön is átélni és szívesen vásárolna Nike termékeket, a Fórum Debrecen Bevásárlóközpontban megteheti!

Exit mobile version