Ha van ikonikus nasimárka, amit világszerte felismernek egyetlen pillantás alatt, az a Pringles. A hosszúkás, kupakos dobozban érkező, szabályosan ívelt burgonyaszirom nemcsak az ízéről híres, hanem egy bajszos úrról is, aki évtizedek óta néz vissza ránk a csomagolásról. De vajon ki ez a karakter, és miért változott meg az arca az utóbbi években?
A Pringles logója – hivatalos nevén „Mr. P” vagy teljes nevén Julius Pringles – először 1967-ben jelent meg a márka bevezetésekor. A karakter eredetileg egy tipikus viktoriánus stílusú férfit ábrázolt: fekete bajusz, piros csokornyakkendő, jókedvű arc. Célja az volt, hogy barátságos, kissé játékos személyiséget adjon a modern csomagolású chipseknek, amik akkoriban radikálisan különböztek a hagyományos, zacskós változatoktól.
Azóta Mr. Pringles többször is megújult – de nem véletlenül. A márka minden arculatváltásánál az aktuális dizájntrendekhez és fogyasztói elvárásokhoz igazították a figurát. A 1990-es évek végén letisztultabb, karikatúraszerűbb formát kapott, de megtartotta jellegzetes bajszát és csokornyakkendőjét.
A leglátványosabb változás azonban 2021-ben történt, amikor a márka bejelentette a legújabb vizuális frissítését. Mr. Pringles új külsőt kapott: eltűnt a haj, az arca minimalista lett, a vonásai pedig leegyszerűsödtek, hogy modernebb, digitálisan könnyebben alkalmazható karakter jöjjön létre. A jól ismert bajusz megmaradt, de kicsit íveltebb lett, és háromféle érzelemváltozattal is játszanak az új csomagolásokon, hogy fiatalosabb és játékosabb márkaidentitást sugalljanak.
A dizájnfrissítés célja nemcsak az esztétikai megújulás volt, hanem az, hogy a Pringles logó jobban működjön a digitális térben is – legyen szó mobilos reklámról, emojiszerű használatról, vagy közösségimédia-mémekről. Emellett a „flat design” trendekhez is igazodik: egyszerű formák, kevés színátmenet, könnyen felismerhető ikon.
Bár sok régi rajongó nosztalgiával gondol vissza a „hajas” Mr. Pringlesre, a márka szerint az új logó egyszerre őrzi a hagyományt és mutat előre. A karakter könnyebben mozgatható animációkban, gyorsabban betölt weboldalakon, és jobban illeszkedik a mai vizuális kultúrához.
És hogy ki Julius Pringles valójában? A nevét egy véletlennek köszönheti: a márkát létrehozó Procter & Gamble mérnökei egy Cincinnati-beli utcanévről, a Pringle Drive-ról kapták az ihletet. Bár nem egy valós személy, mégis sikerült belőle egy olyan vizuális márkajelképet formálni, amely mára egyértelműen a „snack” fogalmával fonódott össze.
Egy nehéz nap végén vagy elején, barátokkal vagy egyedül – a Pringles mindig elképesztő élményt nyújt. Az eredeti, sós íztől a különleges, csípős változatokig kedvére válogathat az ember – ehhez pedig nem is kell messzire mennie: a Fórum Debrecen Bevásárlóközpontban található SPAR-ban egyszerűen beszerezheti kedvenceit.
További cikkeinkben más márkák logóinak érdekes történeteibe is bepillantást nyerhet!











Hozzászólások