2017 a tervek megvalósulásának éve Debrecenben. Míg a múlt év a tervezéssel és az előkészítéssel telt, addig idén megkezdődnek az építkezések több debreceni városrészben. a „Gazdaságfejlesztést és a munkaerő mobilitását ösztönző közlekedésfejlesztés” tárgyú pályázaton vesz részt az önkormányzat, ha a közgyűlés csütörtöki ülésén jóváhagyja. Mutatjuk a debreceni Fidesz-KDNP frakció témába vágó közleményét, íme:
I. A Gázvezeték utcán olyan fejlesztéseket végzünk, amelyek gyorsítják a forgalmat és a jelenleginél sokkal biztonságosabbá teszik a közlekedést:
- a Gázvezeték – Epreskert utca kereszteződésében jelzőlámpás csomópont épül, a sarkon buszöböl,
- a Gázvezeték – Öreg János utca kereszteződésében jelzőlámpás gyalogátkelő épül,
- a Gázvezeték – Bádogos utca kereszteződésében buszöböl lesz,
- a salakmotor pálya melletti megállót is átépítjük,
- a Gázvezeték – Kanális utca kereszteződésében lévő buszmegálló is átépül és ott gyalogátkelőt és jelzőlámpát is kialakítunk,
- a Gázvezeték – Balaton utca kereszteződése is jelzőlámpás lesz, valamint a Gázvezetékkel párhuzamosan gyalogátkelő épül a Balaton utca torkolatában.
A Gázvezeték utcán a gyalogátkelők és a jelzőlámpák miatt biztonságosabb lesz a közlekedés, a buszöböl pedig lehetővé teszi, hogy az autóbusz ne tartsa fel a forgalmat a le- és felszállás idejére.
Ebben a programban a Gázvezeték utcán az összes buszmegálló buszöbölbe kerül át és 4 új jelzőlámpás csomópontot építünk ki. Az önkormányzat a tervek szerint május elején adja át a munkaterületet és még az iskolakezdés előtt, augusztus végére befejeződik a fejlesztés. Az összköltség 440 millió forint, amit teljes egészében a Területi és Településfejlesztési Operatív Programból finanszíroz a város.
Az István utca – Szoboszlói út kereszteződésében a 4-es főúton Hajdúszoboszló felől lesz egy önálló jobbra kanyarodó sáv, a Vértesi utca – István utca felől pedig a belső sávból lehet majd balra kanyarodni a 4-es főútra, Hajdúszoboszló irányába. Így annak, aki a Vértesi utca felől érkezik, nem kell tovább menni az István utcai körforgalomig és ott megfordulni, hanem egyből rá tud kanyarodni a főútra.
II. A másik fejlesztés a Balmazújvárosi út felől északi irányba, a Vezér utca felé vezető új út építése, amely az Egyetemi Innovációs Park megközelíthetősége miatt szükséges. A 980 méter hosszú szakasz 2×1 sávos lesz, a METRO csomóponttól a Vezér utcáig vezető hosszú, 2X3,25 m széles út. Az összköltség itt 361 millió forint, amiből egymillió forint az önerő, a többi TOP forrás.
