2025. december 22. hétfő
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Felhasználói feltételek
  • Adatkezelés
hajdupress.hu
  • Régió
  • Belföld
  • Külföld
  • Sport
  • Kult
  • Üzlet
  • DíszUDvar
  • TrendFórum
  • ALFÖLD TV
  • English
  • Deutsch
  • Română
Nincs találat
Összes találat
hajdupress.hu
  • Régió
  • Belföld
  • Külföld
  • Sport
  • Kult
  • Üzlet
  • DíszUDvar
  • TrendFórum
  • ALFÖLD TV
  • English
  • Deutsch
  • Română
Nincs találat
Összes találat
hajdupress.hu
Home Egyéb kategória

41-en haltak meg egy kényszerleszállásnál

HajduPress Szerző HajduPress
2019/05/06
kategória: Egyéb kategória, Külföld
1 0
0
FacebookTwitterE-mail

Negyvenegy ember halt meg az Aeroflot SSJ-100-as utasszállító gépének moszkvai kényszerleszállása során – közölte vasárnap este a kiemelt fontosságú balesetek és bűnügyek esetében eljáró orosz Nyomozó Bizottság (SZK) vasárnap este Moszkvában.

    Az SSJ-100-as repülőgép 78 főnyi utassal és személyzettel a fedélzetén hajtott végre kényszerleszállást a seremetyjevói repülőtéren vasárnap délután. A szerencsétlenséget 37-en élték túl. A Rosszija 24 hírtelevízió tudósítása szerint legalább további két súlyos sérült is van.
    A túlélők közül 33-an utasok, négyen pedig a személyzet tagjai.
    A Moszkva-Murmanszk járat a földet érést követően gyulladt ki, az utasokat felfújt csúszdán mentették a gépből. A Szuhoj repülőgépgyár SSJ-100-as típusú gépe 28 perccel a felszállás után hajtott végre kényszerleszállást, amely során a jelentések szerint az utasszállító vagy az egyik, vagy mindkét hátsó hajtóműve megrongálódott. 
    A műveletet az Aeroflot szerint az előírt 90 helyett 55 másodperc alatt hajtották végre. Az üzemanyaggal csaknem teletankolt repülőgép ezután teljesen kiégett.
    Az Interfax hírügynökség jelentése szerint a SU-1492-es járat csak másodszorra tudott leszállni. Első alkalommal túl nagy volt a gép sebessége, második alkalommal pedig felmondta a szolgálatot a jármű automatikája. 

    Vlagyimir Putyin orosz elnök részvétét nyilvánította az áldozatok hozzátartozóinak. Dmitrij Medvegyev orosz miniszterelnök elrendelte, hogy a tragikus kényszerleszállás körülményeit egy állami bizottság vizsgálja ki. Az SZK a történtek miatt büntetőeljárást indított.
    A hírügynökségi jelentések szerint az elsődleges feltételezések alapján a legvalószínűbb, hogy a tragédiát villámcsapás okozta, de nem kizárt a rövidzárlat sem. A repülőgéppel a vészjelzés leadását követően megszakadt a földi irányítók összeköttetése. 
    Az incidens miatt a moszkvai repülőtereken több mint száz járatot késleltettek vagy töröltek.
    A Szuhoj által kifejlesztett, Superjet néven is ismert SSJ-100-as repülőgépét 2011-ben állították rendszerbe Oroszországban, azt hangsúlyozva, hogy feléledőben van az orosz repülőgépipar. A főleg kiöregedett szovjet gépeket felváltó típust más országokban, így Mexikóban és Örményországban is alkalmazzák.
    Az SSJ-10-esnek már volt korábban halálos balesete: 2012-ben bemutató repülés közben egy ilyen repülő hegynek ütközött, a fedélzetén lévő 45 ember életét vesztette.
    A BBC brit közmédia orosz nyelvű hírszolgáltatásának egy tavaly október 31-i online híre szerint az üzembe állított Superjetek egyharmada a legnagyobb üzemeltetőinél – az Aeroflotnál, az Interjetnél, a Jamalnál, a Gazprom Aviánál és az Azimutnál – akkor éppen több mint hat napja a földön rostokolt. Ezt gyártó általi a szervizelés és az alkatrész-utánpótlás hiányosságai okozták.
 
   A problémák ellenére az Aeroflot tavaly szeptemberben további 100 Superjetet rendelt meg, amelyet az idei évtől 2026-ig fognak leszállítani számára. A BBC az Aeroflot egy 2018-as belső jelentésére hivatkozva ismertette: a Szuhoj utasszállítóin gyakrabban fordulnak elő incidensek, mint a konkurens gyártók modelljein. A dokumentum az SSJ-100-asokat közepesen, az Airbusokat és a Boeingokat pedig nagyon biztonságos utasszállítóknak minősítette.
    A Jakutyija légitársaság, amelynek egyik Superjetje októberben Jakutszban súlyosan megsérült, még augusztusban közölte, hogy valószínűleg le fog mondani ennek a géptípusnak az alkalmazásáról.
    A vasárnapi seremetyjevói tragédiát követően az orosz szövetségi légügyi hatóság (Roszaviacija) a TASZSZ hírügynökséggel azt közölte, hogy korai lenne még következtetéseket levonni azzal kapcsolatban, hogy le kell-e tiltani a Superjetek további repülését.

(MTI)

Megosztás:

  • Click to share on X (Opens in new window) X
  • Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • More
  • Click to share on Reddit (Opens in new window) Reddit
  • Click to share on Telegram (Opens in new window) Telegram
  • Click to share on WhatsApp (Opens in new window) WhatsApp

Like this:

Like Loading...

Related

Előző Cikk

Elindult a debreceni virágkocsi a pápához

Következő Cikk

Az első infó: ez is feladat a magyar írásbelin

KapcsolódóCikk

Megszűnt a Gainax animációs stúdió
Külföld

Megszűnt a Gainax animációs stúdió

2025.12.21.
Már lehet szavazni, hogy melyik játékok nyerjék 2025. évi Steam Díjakat
Külföld

Már lehet szavazni, hogy melyik játékok nyerjék 2025. évi Steam Díjakat

2025.12.21.
lighted holiday tree in front of building
Külföld

A pápa a Vatikánba hívta a bíborosokat

2025.12.20.
Következő Cikk

Az első infó: ez is feladat a magyar írásbelin

Hozzászólások

CIKKAJÁNLÓ

Veszélyessé vált a levegő minősége Debrecenben

Veszélyessé vált a levegő minősége Debrecenben

2025.12.18.
Budapest után Debrecenben is lehet ország- és vármegyebérlettel utazni

Budapest után Debrecenben is lehet ország- és vármegyebérlettel utazni

2025.12.16.
Halálos közúti baleset történt az M4-esen

Halálos közúti baleset történt az M4-esen

2025.12.21.
Rövid időn belül visszaadták a hajdúnánási járőrök az ellopott elektromos rollert

Rövid időn belül visszaadták a hajdúnánási járőrök az ellopott elektromos rollert

2025.12.17.

ROVATOK

  • AlföldTv
  • Életmód
  • Üzlet
  • Belföld
  • DíszUDvar
  • Deutsch
  • Egyéb kategória
  • English
  • gazdaság
  • Könyvespolc.On
  • Külföld
  • Kult
  • Régió
  • Română
  • Sport
  • Színes
  • Tech
  • TrendFórum
  • Tudomány

KÖVESS MINKET

NÉPSZERŰ

  • Elhunyt Babik Barbara televíziós szerkesztő-műsorvezető

    Elhunyt Babik Barbara televíziós szerkesztő-műsorvezető

    9388 Megosztás
    Share 3755 Tweet 2347
  • Lángolt egy hotel Nyíradony- Tamásipusztában

    8843 Megosztás
    Share 3537 Tweet 2211
  • Húsevő baktérium végezhetett Vadász Zsolttal

    3273 Megosztás
    Share 1309 Tweet 818
  • Meghalt Varga Zita, a Debreceni Egyetem GDPR Központ vezetője

    3218 Megosztás
    Share 1287 Tweet 805
  • Tizenketten tűntek el Debrecenben a múlt héten

    3144 Megosztás
    Share 1258 Tweet 786
hajdupress.hu

HajduPress - Lapozz a Hírekben!

Kövessen minket a közösségi médiában:

Legfrissebb hírek

  • Lezárult az NKFH adventi élelmiszer-biztonsági ellenőrzése
  • Útdíjemelés: Kétezer teherautóra és kamionra számít a hétfői tüntetés szervezője
  • Fának csapódott egy személyautó Berettyóújfaluban, a mentőket is riasztották a helyszínre
  • Meghalt Kemenes Fanni jelmeztervező
  • Karambol Hajdúsámsonon
  • Két kínai márkával bővül a magyar újautó-kínálat
  • Pottyondy Edina elhozza Louis CK könyvét

Rovatok

  • AlföldTv
  • Életmód
  • Üzlet
  • Belföld
  • DíszUDvar
  • Deutsch
  • Egyéb kategória
  • English
  • gazdaság
  • Könyvespolc.On
  • Külföld
  • Kult
  • Régió
  • Română
  • Sport
  • Színes
  • Tech
  • TrendFórum
  • Tudomány

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Iratkozzon fel levelezőlistánkra, hogy elsőként értesüljön legfrissebb híreinkről!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Felhasználói feltételek
  • Adatkezelés

HajduPress © 2025 Minden jog fenntartva.

Nincs találat
Összes találat
  • Régió
  • Belföld
  • Külföld
  • Sport
  • Kult
  • Üzlet
  • Díszudvar
  • Trendfórum
  • ALFÖLD TV
  • English
  • Deutsch
  • Română

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Discover more from hajdupress.hu

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading

%d