A debreceni 4-es jelzésű villamos a Városháza és a Vágóhíd között közlekedett. Egyike volt az első villamos-szárnyvonalaknak a városban, a ‘60-as évek közlekedéspolitikájának köszönhetően 50 éve, 1975. június 23-án megszűnt.
1970-től fokozatosan szüntették meg a villamos-szárnyvonalakat a Debrecenben, utoljára a 4-esre került sor 1975-ben. Pótlására 4-es villamospótló buszt, majd a 30-as buszt indították el.
1975-ben a 4-es villamos végállomása a Béke útja (ma Szent Anna) legelején volt, a Jászai Mari utcánál, az 1-es vonal Nagyerdő felé haladó vágányára üzemi kapcsolattal, a vasútállomás felé egy visszafogóváltó segítségével kapcsolódott. A Béke útja elejétől az Attila tér irányába közlekedett tovább, itt volt az első kitérő a görögkatolikus templom előtt. A 4-es út városi szakaszának keresztezése után továbbhaladt a vasúti felüljárón, és egészen a Vágóhíd utca legvégéig, a Diószegi út sarkáig közlekedett. A vágóhíd utcai kitérő a felüljáró után nem sokkal állt, nagyjából ott ahol az út fölötti vezetékek északkeleti irányban elkanyarodnak. A vonal a végállomás előtt még a Vágóhídra bevezető MÁV iparvágányt is keresztezte.
A villamos a felüljáróig lakóövezeten, a felüljáró után viszont ipari és sportterületeken haladt keresztül. A szóló kocsik kapacitása kevésnek bizonyult, így általában ikerkocsik, vagy hármas szerelvények (középen pótkocsi) közlekedtek a vonalon, de a megszüntetés közeledtével már az FVV csuklósok is egyre gyakrabban bukkantak fel.
Miskolcon is volt 4-es villamos, ami hasonlóan 1976-ban szűnt meg, viszont Szegeden és Budapesten még mindig üzemel 4-es villamos.
És hogy hol fog járni a 3-as villamos Debrecenben, arról itt írtunk:
Forrás: Wikipédia










Hozzászólások