– Csaknem 7 milliárd forint támogatás elérésében segítettük a debreceni vállalkozásokat a járvány okozta nehézségeik megoldása érdekében – jelentette be Barcsa Lajos alpolgármester a vállalkozói platform eddigi eredményeit bemutató sajtótájékoztatón 2020. június 16-án.
Közölték: Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata kiemelten fontosnak tartja megóvni és segíteni a helyi vállalkozókat és vállalkozásokat a járványhelyzet miatt kialakult nehéz gazdasági helyzetben. Ennek érdekében az önkormányzat és az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ 2020. április 28-án közösen tartott sajtótájékoztatóján bejelentette a vállalkozásokat segítő platform létrehozását.
A meghirdetett támogató rendszer nagyon népszerű a vállalkozók körében. A koronavírus-járvány hatására rengeteg vállalkozás vesztette el eddigi partnereit vagy ügyfeleit, ennek következtében számos megkeresés érkezett felénk annak érdekében, hogy segítsünk új kapcsolatok kiépítésében, vagy pedig az adott termék vagy szolgáltatás eljuttatásában a célközönség felé. Ezen megkeresések száma különösen a platform bejelentését követően kezdett megemelkedni. Szintén sokan érdeklődtek a jelenlegi nyitott pályázatokról és támogatásokról, továbbá információt kértek egyéb lehetőségekről (különös tekintettel a Debreceni Városi Tőkealapra), amelyek segíthetik a cégeket és vállalkozókat a jelenlegi helyzet átvészelésében.
A kialakított online platformon az elmúlt hetekben 29 megkeresés érkezett a nyolc kiemelt témához kapcsolódóan. Míg a pályázati tanácsadás keretein belül ~90 db személyes egyeztetést és ~200 db hívást bonyolítottak le kollégáink, 10 e-mailes megkeresést kezeltek és ~11 200 db tájékoztató e-mail került kiküldésre a helyi cégeknek.
Az EDC Debrecen általi, a beérkezett vállalkozói kérésekre/kérdésekre reflektáló intézkedések
Minden megkeresés esetén továbbítják a kérést / kérdést az illetékes kolléga felé, aki ezután felveszi a kapcsolatot az adott vállalkozóval telefon, vagy pedig e-mail formájában.
Az érkező partnerségi kapcsolatok kialakítását célzó megkeresések nagy részénél elérhetőségek és kontaktok megadását kérik, amit viszont a jelenlegi GDPR adatvédelmi rendelet miatt nem adhatnak ki. Ezekben az esetekben rögzítésre kerülnek a megkereső igényei vagy pedig a szolgáltatásának, termékének fő adatai. Így jelenlegi partnereink számára, vagy pedig a későbbiekben, ha olyan lehetőség adódik, ki tudják őket ajánlani. Néhány példa a fenti szolgáltatásokra vagy termékekre:
-
orvosi szájmaszk és egyéb védőfelszerelések;
-
üzleti tréning és coaching home office-szal és üzletvezetéssel kapcsolatban;
-
földmunkálati gép kiadása;
-
geotermikus kút és szonda fúrás.
Támogatásokkal kapcsolatos érdeklődés esetén megvizsgálják, hogy van-e olyan futó pályázat, ami alkalmas lehet a kérdező számára. Ha igen, megtörténik a kapcsolatfelvétel, ami után pályázati összefoglalókat küldenek a vállalkozó számára, illetve tanácsokkal látják el őt a pályázat benyújtását illetően. Amennyiben nem találnak a kérdező számára egy releváns pályázatot sem, rögzítjük az adatait és egy esetleges, később kiírásra kerülő neki megfelelő pályázat esetén értesíteni fogjuá.
Kaptak kérdéseket arra vonatkozóan is, hogy mi a teendő akkor, ha a vállalkozás bérbeadója nem engedi el az üzlethelység bérleti díját. Sajnos ilyen esetekben csak akkor tudna segíteni, ha a kérdéses üzlethelység a DMJV tulajdonában van.
Ezek mellett több esetben informálták a cégeket:
-
a Debreceni Városi Tőkealappal, valamint más növekedési programokkal kapcsolatban;
-
az újonnan megjelenő kormányzati intézkedésekkel és határozatokkal kapcsolatban (pl. kik részesülnek a KATA adómentességből, mi az újranyitás feltétele).
Voltak olyanok is, akik önzetlen felajánlással akarták segíteni a vállalkozókat, egyikük például elkészítette az ország első, a jelenlegi vírushelyzethez szabott, tematikus, angol üzleti szótárát, amit kiajánlottunk számos cég részére, akik pozitív visszajelzést küldtek a szolgáltatásról.
A pályázatról rövid tájékoztató anyagot készítettek, amit 5503 db debreceni székhelyű vállalkozás részére küldtek ki. Ebben az összefoglalóban megadták munkatársaik elérhetőségét, így a vállalkozók feltehették nekik a kérdéseiket.
A beérkezett kérdések alapvetően 4 téma köré csoportosultak:
-
Támogatást igénybe vehetők köre, feltételei
-
Mekkora a támogatás mértéke?
-
Mik a legfontosabb időpontok a pályázattal kapcsolatban?
-
Mi a kitöltés módja, illetve a pályázati beadás rendje?
Ezen támogatásunkkal 82 vállalkozás bértámogatási igényének beadását segítették elő.
Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) új versenyképesség növelő támogatási program
Összhangban a gazdaságvédelmi akcióterv által érintett vállalkozások támogatására vonatkozó lehetőségekkel a feldolgozóipari és üzleti szolgáltató központi szektorban működő közép- és nagyvállalatok számára segítséget nyújtottak a HIPA által meghirdetett versenyképesség növelő pályázat kapcsán. Ősszesen 12 cég támogatási kérelmét segítettek, amely mintegy 16,093 M Euró értékű beruházás megvalósulását jelentheti Debrecenben.
Munkahelyteremtő bértámogatási program
A pályázatról készült tájékoztató anyagukat 4394 debreceni vállalkozás számára küldték ki.
GINOP-1.2.8: A mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása
A pályázat a kis- és középvállalkozások eszközfejlesztési igényeink támogatására irányul. A pályázattal kapcsolatban 1300 Hajdú-Bihar megyei cég számára küldtek ki tájékoztató e-mailt és kb 90 db személyes egyeztetés zajlott le. Eddig 31 db cég 1,35 Mrd Ft értékben nyújtott be támogatást, a várható támogatott összeg 950 M Ft.
Amennyiben Ön is igénybe venné a vállalkozói platformot, hívja a már ismert telefonos elérhetőségeket, vagy vegye fel a kapcsolatot az EDC Debrecennel a business@edc.debrecen.hu e-mail címen, az edc.debrecen.hu, illetve a business.debrecen.hu honlapokon keresztül. Egy munkanapon belül keresik Önt a megadott elérhetőségen!
Fotók: Miskolczi János










Hozzászólások