Hogyan készül a szerkesztőség a legnagyobb hőségben a hűvös trendek reprezentálására? Mennyire feszített a tempó a divatanyagok összeállításakor? Milyen formabontó oldalakkal tágíthatja a divat határait egy kiadvány, és miért fontos az előretekintő gondolkodás a szerkesztés során? Interjú.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, megjelent a FÓRUM Fashion Magazin őszi kiadványa, mely igazán izgalmas címlappal, és pezsgő, szemet gyönyörködtető tartalommal kedveskedik az olvasóknak.
Ugyan még csak pár napja jelent meg, de már most hatalmas az érdeklődés az akutális lapszám iránt.
Az újításokról, a határok tágításáról, az inspiráló mélységekről, és a hosszú hetekig tartó csapatmunkáról Török-Papp Csilla, az Alföld Televízió média divízió igazgatója, a Fórum Fashion Magazin felelős szerkesztője mesélt portálunknak.
- Idén ősszel igazán színes, modern kiadvánnyal rukkolt elő a Fórum Fashion Magazin szerkesztő gárdája. Mi volt a fő koncepció a tartalom összeállítása során?
A sokszínűség. Ez talán a rövid válasz. Minden évben igyekszünk új tartalmi és formai elemeket megmutatni, még akkor is, ha ez egy nagyon nehéz feladat, hisz mi nem egy „általános” női magazin vagyunk, hanem kifejezetten a Fórum Bevásárlóközpont marketing kiadványa. Ez persze nem gátol meg bennünket abban, hogy kitekintsünk a divaton túl is. Azon kívül, hogy figyeljük követjük és sok esetben alakítjuk a divatot nyitott gondolkodással állunk a környezetünkhöz. Rácsatlakozunk a világ eseményeire és
előremutató gondolkodással próbálunk a jövő felé tekinteni.
- A divat mindenkié, amit ez a magazin tökéletesen illusztrál is. Tudatosan vállalt küldetése a kiadványnak, hogy hangsúlyozza ezt?
Ez teljes mértékben így van. Az első alkalom volt, hogy a ruhákat nem csak modelleken mutattuk meg. Van egy 50 és 60 pluszos divatanyagunk, ahol az volt a cél, hogy az olvasók lássák, hogy bármilyen korú és alkatú nő tud csinosan öltözködni, és lenyűgöző látványt nyújthat. Ezután a pár oldal után azt gondolom senki sem kételkedhet abban, hogy a saját alkatára talál-e ruhát a Fórumban. Magam is úgy gondolom, hogy merész húzás volt, de a visszajelzések alapján szívesen forgatják a magazint az olvasók. A merészség itt is megmutatkozott, hisz sok helyen láttuk már, hogy csodás fiatal molett lányok vagy remek alakú idősebb modellek mutatnak be bizonyos ruhákat, de kevesen merték meglépni a kettő ötvözetét. A férfidivat anyagunk is páratlanul jól sikerült, itt sem a konvencionális formulákkal dolgoztunk. A képek önmagukért beszélnek. A 2022-es év az elfogadás éve, és mi ennek tükrében léptünk ki a magazinszerkesztési komfortzónából, és most is azt gondolom: jól tettük.
- A címlapinterjú a merész képanyag mellett mélységekbe is leviszi az olvasót, ami egy divatmagazintól üdítően szokatlan lépés. Miért esett a választás Rea Millára?
A címlapmodellünk eddig minden alkalommal ismert személy volt. Járt már az első oldalunkon Epres Panni, Weisz Fanni, Lékai-Kiss Ramóna, de színésznőn, páron és sztármodelleken kívül az előző számunkban például Lakatos Levente író szerepelt, ő volt az első férfi a címlapunkon. Az előző számban is fotóztunk egy külföldi lányt, aki a Debreceni Egyetem hallgatója, és az is kiemelkedő divatanyag volt. Többször felmerült már, hogy akár a címlap esetében is tágíthatunk a konvenciós határon és nem kellett sokat kutakodnunk, a modellvilágban már ismert és népszerű Rea Milla azonnal a látókörünkbe került.
Miután a szépsége mindannyiunkat elvarázsolt és ezzel párhuzamosan az élettörténete meg letaglózott, azt hiszem globálisan az egész szerkesztőség nevében nyilatkozhatom ezt, nem volt kérdés, hogy őt szeretnénk a címlapra.
Ennek a lánynak a története, és az ahogyan erről őszintén beszél megindító. Az interjú, amit vele készítettél jól visszaadja a személyiségében rejlő emberi méltóságot, nyíltságot és a tekintetében látszik, hogy a megpróbáltatások ellenére mégis mennyire pozitív gondolkodású tudott maradni. Ő példakép lehet minden mai európai lány számára, és örömmel mutattuk ezt meg a Fórum Magazin oldalain. Az is az előző szám óta újítás, hogy a magazinunk angol nyelven is megjelenik, és az itt tanuló külföldi egyetemisták körében azonnal népszerű lett. Ezt a számot is legyártottuk angolul is és el is juttatjuk a külföldi hallgatókhoz.
- A végeredményen érződik, hogy komoly háttérmunka, brainstorming és hosszas szervezés előzte meg. Mennyi ideig dolgozott ezen a formabontó kiadványon a stáb?
Évente két magazint jelentetünk meg. Tavaszi és őszi kiadványokról beszélünk. A megjelenés napjától már tervezzük a következő számot. Ez most sincs másképp. Az újságot kézben tartva újabb és újabb ötletek merülnek fel, és valóban hónapokig tartó komoly háttérmunka zajlik a szerkesztőségben. Az oldalszám behatárol bennünket, így nem tud mindig minden bekerülni. Most például a kislány-kisfiú oldalt modellek nélkül mutattuk meg, de már kitaláltuk hogyan fog kinézni a tavaszi magazinban a gyermekoldal. Az innovatív megbeszélések eredménye például, hogy a gasztro oldalunk fotói is remekül sikerültek, akár egy tematikus magazinban is megállnák a helyüket. Az ötletek megvalósítása gyakran plusz munkával jár, de a minőségi változás érdekében mindezt vállaljuk. Hogy a saját részemről a könyves oldalakról is ejtsek pár szót, a küldetésemnek érzem az olvasás népszerűsítését és például én nem teszek be olyan könyvet a magazinba, amit nem olvastam el, és most is tíz könyv közül választottam ki azokat, amiket végül ajánlok, a többezer oldalnyi szöveg elolvasása is heteket vesz igénybe. Szóval a kérdésedre válaszolva a több hónapnyi tervezést követően majd két hónap szervezés, oldalrendkészítés, rajzoltatás, fotózás, interjúk, háttéranyagok írása után igen intenzív hetek alatt készül el a végeredmény.
- Szokatlan fotózási helyszínekben sem volt hiány idén, hiszen a raktártól, a hajnali fényben úszó tanyán át, a roncstelepig több helyszínen jártak a szerkesztők. Marad később is az a tendencia, hogy kilépve a fotóstúdiók sterilitásából, túlnyomó többségben lesznek a külső helyszínes divatanyagok a magazinban?
A fotóanyagok mennyisége is igényli a változatos helyszíneket, ezért eddig is sokfelé jártunk már. A vidéki kúrián át budapesti stúdióban és zöldmezőn is, sőt homokbányában is fotóztunk már, erről a kollégák, akik elakadtak az autóval sokkal többet tudnának mesélni. Ezt a tendenciát követjük. A tavaszi magazinra vonatkozóan is van helyszínötletünk, és annyit elárulhatunk, hogy most közelebb leszünk a Fórumhoz. A mostani magazinban lévő helyszínekkel kapcsolatban -a képeket látva, nem reprezentatív mintavételből származó- vélemények: impulzív, különleges, ütős, szokatlan, csodás, találó, meghökkentő….stb. Szeretjük, ha valami megosztó, nem kell egyformán gondolkodnunk mindenben, a véleménykülönbségekben az a legfontosabb, hogy tudjuk elfogadni a másik eltérő álláspontját, és
ne bélyegezzünk meg senkit, aki esetleg mást gondol, mint mi.
- Kik az őszi kiadvány megcélzott olvasói? Csak nők, vagy mindkét nem? A negyvenes korosztály képviselőivel bezárólag, vagy korhatár nélkül ajánlják a lapszámot bárkinek?
A cél nem feltétlenül magasztos. Azt szeretnénk, ha minél szélesebb körben olvasnák az újságot és ennek hatására betérjenek a Fórumba vásárolni, álszentség lenne mást állítani, ám azt azért leszögezem, hogy ezt, ahogy az előző válaszaimból leszűrhető, maximális odafigyeléssel és a divat iránti alázattal tesszük, maximális energiákat mozgatva. A centermenedzsment és a szerkesztőségünk szoros szimbiózisban azon dolgozik, hogy a gyermekektől az idősebb korosztály képviselői is tudjanak róla, hogy
a Fórumban minden van: korosztálytól, nemtől, súlytól függően bárki talál kedvére való öltözetet, kiegészítőt, ajándékot. Nekik készül a kiadvány, hogy ezt erősítsük mindenkiben.
- A méltó nyárbúcsúztató anyag után, milyen tervei, célja vannak a csapatnak a következő kiadvánnyal kapcsolatban?
Ahogy említettem, már fejben készülünk a tavaszi magazinra. Öteletek küldünk egymásnak, helyszínekre vadászunk és keressük az új „arcot” a címlapra. A címlapmodell kiválasztása a legfontosabb, mert a fotózási időpontok leszervezése a szűk keresztmetszet, ezt ebben az évben megtesszük. Az oldalrend ötleteket kidolgozását elkezdtük. Áll előttünk még idén pár esemény (divatbemutatók, kiállítások), melynek ugyanez a csapat az aktív szervezője, szóval az első „igazi” tavaszi magazinos megbeszélést 2023. januárjában tartjuk. Azt még elmondanám, hogy nagyon büszke vagyok a csapatomra, olyan összmunka ez, amelynek a végeredménye kézzel fogható és igazán látványos, ám az a láthatatlan háttérmunka, ami ide elvezet az kőkemény kihívásokkal teli és sok esetben embert próbáló feladat.
A csapat tagjai a szerkesztőktől a fotósokon át a tördelésig mindenki szívvel-lélekkel dolgozik azon, hogy a végeredmény tökéletes legyen, és azt gondolom, hogy ez az összhang, ahogyan dolgozunk visszaköszön a magazin hasábjain.
A FÓRUM Fashion Magazin őszi kiadványát megtalálja a FÓRUM Bevásárlóközpontban, illetve hamarosan online is elérhető lesz – angol nyelven is- IDE kattintva.
Köszönöm az interjút!
Hozzászólások