Berki Krisztián halála, és az augusztus 20-i időjárás is a keresési élvonalban volt.
A választások és a háború érdekelte leginkább a magyar internethasználókat tavaly- derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleményéből. Mint írják,
2022-ben egy átlagos napon 4,2 millió hazai felhasználó netezett, akik napi szinten 84 millió oldalt nyitottak meg a magyar online média kínálatából – egy ember körülbelül húsz hírt, blogbejegyzést, időjárás-jelentést, menetrend információt, vagy éppen szórakoztató tartalmat keresett fel 24 órán belül. Az oldalletöltések száma a tavalyi esztendőben meghaladta a 27,2 milliárdot, ami 1,66 százalékkal kevesebb, mint a megelőző évben. Az év eleje, január és március volt a legforgalmasabb, ekkor 7,2, illetve 11,7 százalékkal többet kattintottak a felhasználók, mint egy átlagos hónapban. Az esztendő vége felé közeledve pedig egyre csökkent az aktivitás, decemberben már 6,3 százalékkal kevesebb volt az oldalletöltés, amit egyedül a júniusi hónap múlt alul -6,6 százalékkal. Hasonló tendenciák voltak megfigyelhetők a korábbi években is, ami valószínűleg az év eleji munkába történő visszatéréssel, a nyári és az év végi szabadságolásokkal, valamint a napsütéses órák számával áll összefüggésben.
A váratlan események azért többször is felborították az előre jósolható tendenciákat. A közlés szerint, az év első ilyen eseménye február végén következett be az orosz-ukrán háború kiteljesedésével.
Az offenzíva első két napja körülbelül harmincmillió többletkattintást eredményezett a magyar oldalaknál, melyek nagy részét a hírportálok “zsebelhették be”.
Hasonló volt a helyzet az április harmadikán tartott országgyűlési választás kapcsán is, ám az eredmények kihirdetése után már nem töltöttek heteket az események követésével a hírolvasók. Berki Krisztián májusi halála kapcsán is sokan indítottak keresést, ahogyan az augusztus 20-i időjárás is népszerű téma volt az interneten.
Hozzászólások