A VR-technológiák alkalmazásának, az eredmények oktatásba történő beépítésének lehetőségeiről, valamint az újabb kihívások megoldásairól tanácskoztak informatikusok és művészetpedagógusok, koreográfiával és kognitív tudományokkal foglalkozó szakemberek a Debreceni Egyetem Informatikai Karán.
A résztvevők hallhattak a táncpedagógiában használt mozgóképek és videófelvételek, a motion capture és egyéb VR-technológia jelentőségéről, illetve a virtuális valóságban alkalmazott avatárok előadóművészeti szerepéről is.
Mint az unideb.hu írja, hét évvel ezelőtt indult a dance4you projekt azzal a céllal, hogy segítse az innovatív oktatási modellek kidolgozását és tesztelését az előadóművészeti felsőoktatásban. A program a virtuális terek használatát, a figyelemfókuszáló didaktikai modellek alkalmazását, a coaching-megközelítést, valamint az e-learning és a VR-learning módszerek gyakorlati használatát helyezte a középpontba. A Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett 2nd International Conference on Applications of Virtual Reality in Performing Arts elnevezésű interdiszciplináris konferencián és workshopon a virtuális valóság előadóművészeti oktatásban való alkalmazását különböző perspektívákból vizsgálta a négy kontinens mintegy tizenöt országából érkezett több mint ötven szakember.
A nemzetközi konferenciát a Debreceni Egyetem Informatikai Kara, az MMA Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet és az Arts and Research Bt. közösen rendezte.
(Sajtóközpont/HP)
Fotó: unideb.hu










Hozzászólások