Péntek délután óta az EESZT, a központi időpontfoglaló, a magyarorszag.hu és a DÁP mobilalkalmazása is hibát jelez, így gyakorlatilag a teljes online közigazgatási ügyintézés lehalt Magyarországon.
A 24.hu arról számolt be, hogy péntek délután sokan azt tapasztalhatták, hogy elérhetetlenné vált néhány fontos állami weboldal. A központi időpontfoglalórendszer nem működik, a magyarorszag.hu címet beírva az {“ErrorMessage”:”An error occurred :(“}. üzenet fogadja a látogatókat.
Az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) felületét megnézve szintén azt a tájékoztatást kapjuk, hogy az oldal nem üzemel.
„A kora délutáni órákban, 13:30-tól kezdődően számos elektronikus közigazgatási szolgáltatás működésében fennakadások tapasztalhatók. Az eset érinti többek között a Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatást, a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, a 1818 Kormányzati Ügyfélvonalat, az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér szolgáltatást. A hiba elhárításán folyamatosan dolgoznak a kollégáink, a kellemetlenségekért elnézést kérünk”
írta a Telexnek a problémával kapcsolatban a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató.
A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás (DÁP-app) szintén hibát jelez, miszerint „átmeneti problémába ütköztünk, már dolgozunk a megoldáson, nézz vissza később”. Az EgészségAblak alkalmazásba ugyan be lehet jelentkezni, de az adatok frissítése itt sem működik.
Az EESZT ügyfélszolgálatán azt mondták a HVG-nek, hogy tudnak a leállásról, és dolgoznak már a hiba elhárításán, azt viszont nem tudták megmondani, hogy pontosan mikorra állhat helyre a rendszer.
Forrás: 24.hu, HVG és Telex










Hozzászólások