A márka részéről egyedülálló vállalás: akiknek csak a hely, a közösség vagy az eszköz hiányzott, hogy újító ötleteiket megvalósítsák, azok számára a Telekom Debrecenben megnyíló, fiataloknak szánt alkotótere, a KraftLab minden szükséges feltételt biztosít a kiteljesedéshez. A KraftLab nemcsak műhely, de közösségi tér is, a kreatív műhely koncepcióját Z és Y genericiós fiatalokkal alakították ki, valamint ők szervezhették a megnyitóhoz kapcsolódó sajtótájékoztatót és programokat. Magát a frissen megnyílt KraftLabet is ők maguk mutatták be a sajtó képviselőinek: olyan krafterek voltak az esemény házigazdái, akik már szereztek tapasztalatot tartalomgyártás vagy más innovációhoz kapcsolódó területen (például játékfejlesztőként, egy digitális médiatermék elindítójaként, filmrendezőként).

A Kraft lényege, hogy a fiatalok számára megmutassa a színes lehetőségek tárházát, valamint rámutasson arra, hogy a Z generációs fiatalok egy márkával együttműködve izgalmas projekteket tudnak megvalósítani. Ehhez mostantól minden feltétel adott: Debrecenben megnyílik a KraftLab, ahol a fizikai helyszín, a technológiai háttér és a mentorálási segítség is rendelkezésre áll az újító elképzelések megvalósításához. A KraftLabban található podcast, videószerkesztő és robotika szoba is.

A hivatalos megnyitót olyan inspiráló beszédek és kreatív programok követik, mint Ott Anna és Turai Barna előadása, videóklip forgatás, podcast szerkesztés, robotika workshop, újrahasznosító alkotóműhely Mohácsi Mártonnal. Az épületen kívül elhelyezett falakon graffitiket készíthetnek a fiatalok.
“Kutatások bizonyítják, hogy a Z generáció tagjai számára egyaránt fontos a bennük rejtőző kreativitás kibontakoztatásának, illetve a közös alkotásnak a lehetősége, ráadásul ezek az szükségletek a járványhelyzet korlátozásai után még fel is erősödtek. Fontos tapasztalata ugyanakkor a generációnknak, hogy sokat beszélnek rólunk, de nem kérdeznek meg minket. A KraftLab erre egy lehetséges válasz.” – fogalmazott Trunk Tomi, Z generációs szakértő.

A Telekom számára a fiatal generáció kiemelten fontos. Amikor a Telekom Kraft koncepcióját kidolgoztuk, fizikai helyszínekkel is számoltunk, ám a pandémia miatt eddig csak az online megvalósítási formákra volt lehetőség. A Kraft közösség mára így is egy hálózattá szerveződött, sokféle lehetőséget biztosítva a hozzá tartozó fiataloknak az önfejlesztésre és a fejlődésre. Különösen örömteli számunkra, hogy végre az újonnan megnyitott épülettel is hozzájárulhatunk a kiteljesedésükhöz. A KraftLab egy olyan bázis lehet számukra, ahol kockázat nélkül tudnak kísérletezni, és ahol saját igényeik szerint formálhatják a kereteket. – nyilatkozta Szabó Béla Attila, a Telekom kereskedelmi és márkakommunikációs igazgatója.

Az érdeklődő fiatalok ingyenesen előzetes konzultáció után használhatják a KraftLab felszereléseit. Adottak forgatáshoz, podcast rögzítéshez, videó és hanganyag vágáshoz is a szükséges programok, valamint a robotika iránt érdeklődők is kipróbálhatják a tudásukat. A szobák kivétel nélkül hangszigeteltek, így nem zavarják egymást az alkotók. Az érdeklődők a megnyitóhóz kapcsolódó Facebook eseményét itt találják.
Az Alföld Televízió összefoglalója itt tekinthető meg:
Szerző: Tisza Eleonóra
Hozzászólások