Mintegy 600 futballpályányi terület. 1 BMW-gyár. Évi 2,5 millió eladott autó a világon, 1,1 millió csak Európában. Évi 150 ezer gyártandó jármű Debrecenben. Mintegy 1 milliárd eurós(!) beruházás a cívisvárosban, közvetlenül 1000 munkahely. A pénteki szerződés aláírással a BMW megérkezett hozzánk.
Nincs a világon olyan tett, szó, mozdulat, döntés, amit ne lehetne kritizálni. Alig van a világon olyan autó, amelyen némi használat után ne lehetne legalább egy apróbb karcolást felfedezni. Azonban ennek a BMW-ügynek karcmentesnek kell lennie, s egyelőre úgy tűnik, az is: a közgyűlés egyhangúlag szavazta meg az előkészítéshez szükséges döntést, a (helyi) sajtó is maximálisan partner volt a tárgyalási szakaszban (a beavatottak tudják, miről van szó) , egy frissen készült közvélemény-kutatás szerint pedig a debreceni polgárok 94 százaléka(!) pozitívan értékeli a BMW idetelepülését, a megkérdezettek majdnem fele pedig rendkívül pozitívnak.
Vagyis: összefogás tapintható, még azok részéről is, akiknek erősen fejlett a kritikai érzékük. És jól van ez így: ma ünnepnap van, a taps napja. Persze az út csak most kezdődik, de ne feledjük: egy BMW-vel messze juthat az ember.
Tóth Csaba Zsolt
Hozzászólások