Annak idején nyaranta rengeteg gyermek töltötte a nyári vakációt a nagyszüleinél vidéken. Egy-egy faluban nem igen lehetett mással gyorsan és hatékonyan közlekedni, mint kerékpárral.
Nem minden család engedhette meg ugyanis magának, hogy autója legyen. A legtöbben ha gyorsan el akartak jutni valahová az ilyen kistelepüléseken, akkor felültek a jó öreg camping bicajra.
A Weiss Manfréd által 1929-ben alapított gyárból kikerült cangáknak manapság már modern változatai is léteznek. Az anyavállalat életében rengeteg minden történt, névváltáson is átesett, a lényeg azonban, hogy továbbra is van igény az ilyen típusú kétkerekűekre. Mi több, egy-egy régebbi, igényesen felújított camping bicaj igen csinos összegért cserél gazdát.
A kezdetektől a sikerig
A cégalapításra azt követően kerített sort Weiss, hogy megvásárolta egy grazi vállalattól a licenszet és tízezer bringához elég komponenst. Rögtön azt követően, hogy felvették az első munkásokat, kiküldték őket Grazba, hogy ott sajátítsák el a kerékpár szerelésével kapcsolatos tudnivalókat.
Az első kétszáz camping bicajt így Ausztriában rakták össze, ám azokon már a Csepel márkajelzés díszelgett. Hamar megindult azonban a hazai gyártás, hiszen az osztrák cég ehhez minden szükséges berendezést biztosítani tudott.
A választék az első időkben meglehetősen szűkös volt, ami kimerült annyiban, hogy volt női és férfi bicaj. Egy évre rá már öt eltérő modell közül lehetett válogatni: megjelentek az első leány bringák, de teherhordásra alkalmas típust is lehetett vásárolni. A fejlődés töretlen volt, így 1934-ben már 25 változat volt elérhető.
Egy kis megtorpanás után újabb fellendülés
A bringák olyan ütemben készültek, hogy egy rövid időre a harmincas évek elején le is kellett állítani a gyártást. Egyszerűen több kerékpárt állítottak elő, mint amennyit meg tudtak venni az emberek. Éppen ezért tették lehetővé, hogy részletre is lehessen kétkerekűt venni. Ezenfelül vidéki bicikliversenyeket is szerveztek, így hamarosan ismét fellendülés következett be a cég életében.
Az önálló Csepel kerékpárgyár megalakulása
A század felénél, 1950-ben alakult meg az önálló Csepel bicikligyár. A nyolcvanas évek végén jelentkező válsággal bezárólag félezer különféle modell került védjegyzésre. Ezek közül a legnépszerűbbek közé tartozott a Mátra, a Tacskó, a SER jelzésű többsebességes, az országúti bicajok, a BMX, valamint a már emlegetett camping bringák, ezek közül is a merev vázas Csaba, valamint az összecsukható Csillag.
Ezért van igény a mai napig a camping drótszamarkra
Különleges dizájnjuk miatt a mai napig kapósak a camping biciklik. Manapság már persze úgy készülnek, hogy megfeleljenek a modern kor emberének. Ugyanakkor most is lehet venni merev vázas vagy összecsukható kivitelűt.
A camping kerékpárok könnyűek, ugyanakkor bírják a strapát. A mindennapi életben remekül használhatók, egyszerűen lehet velük parkolni, szállítani is könnyű őket, éppen ezért veszik sokan őket még mostanában is.










Hozzászólások