Az autósport kedvelőinek nagy örömére új szakosztállyal bővült a Debreceni Egyetem sportklubjának palettája – olvasható a deac.hu-n.
A Debreceni Egyetem Műszaki Karán évtizedek óta működnek technikai sportágak közé sorolható hallgatói közösségek, amelyek a DE színeiben különböző járművel kapcsolatos versenyeken vesznek részt. Ezeket a csapatokat fogja össze a jövőben a DEAC motorsportszakosztálya, amely a napokban alakult.
„A versenyeredményeket nemcsak a pályán elért helyezések és idők határozzák meg, hanem a felkészülésben, a járművek felkészítésében szerepet vállaló hallgatók innovációs teljesítménye és a műszaki probléma megoldása is – mondta a honlapnak Husi Géza szakosztályvezető. – Gyakorlatilag azt lehet mondani, hogy a versenysport, a diáksport és a tanulmányi, néhol tudományos diákköri munka így alkot egy egészet. Célunk, hogy a DEAC Motorsport összefogja ezeknek a csapatoknak a munkáját, versenyeztessen, nagyban hozzájárulva ezáltal a szervezeti és gazdasági működés egységesítéséhez.”
A versenyszezon áprilisban kezdődik, a csapat immár DEAC Motorsport néven indul.
A szakosztály az alábbi, korábban is működő csapatokat fogja össze a jövőben:
MK Motorsport
Formula student: itt az egyetem néhány éven belül szeretne csapatot indítani. A tisztán hallgatói szerveződésű gárda a munkát a COVID előtti hónapokban elkezdte. Elkészültek a tervek, most a járműépítés zajlik.
DE GMT Racing Team
Shell Eco-Marathon
DE High Voltage
Utóbbi csapatról érdemes tudni: a Debreceni Egyetem Műszaki Kar Villamosmérnöki és Mechatronikai tanszék 2008-tavaszán elhatározta, saját gyártású elektromos tanulmányautót készít annak a tervezői ötletnek a bizonyítására, hogy elektromos autó hajtását frekvenciaváltóval szabályozott váltóáramú motorral is meg lehet valósítani és ez életképesen üzemeltethető közlekedési körülmények között is, kiiktatva a hagyományos autók sebességváltóját, és ezzel könnyebbé téve magát az autót. A kutatócsoportról és az ott folyó munkáról méltatás jelent meg a National Geographic 2013. áprilisi számában.
A csapatban egy-egy évben 15-20 BSC és MSc hallgató is dolgozik. A kifejlesztett hajtásokat és járműveket alternatív hajtású járművek számára kiírt versenyeken mutatják be folyamatosan.
A kutatócsoport munkájának tudományos eredményei:
“Kapcsolási elrendezés és eljárás elektromos jármű váltakozó áramú hajtásának vezérlésére szabadalom.”
XXXI. Országos Tudományos Konferencia Műszaki tudományi szekció 3. díj: Tóth Xénia Erzsébet, Zilahi Krisztián László, Juhász Botond, Steiger Balázs: A pneumobil dinamikai szabályozásának és telemetriai rendszerének kialakítása (Témavezetőjük: Dr. Juhász György, Dr. Szemes Péter)
A kutatócsoport munkájának eredményei alternatív hajtású járművek számára kiírt versenyeken:
évi VI. Széchenyi futam bajnoka a VI. Versenyautó kategóriában a Debreceni Egyetem Műszaki Kar Gerundium versenyautója. (Gerundiummé volt a pályán elért legnagyobb sebesség, legnagyobb átlagsebesség, a pályán elért legjobb köridő, valamint saját kategóriájában és abszolút kategóriában 52 teljesített körrel a Gerundium nyerte a hosszútávú versenyt, és az edzésen a leggyorsabb edzéskört futotta. Vezette: Boros Máté gépészmérnök hallgató.
DE Műszaki Kar DE-High Voltage csapata nyerte 2011-ben az AUDI Spirit díjat (a leginnovatívabb szellemiségű csapat díja).
AUDI Progresszivitás díj 2011. (az indoklás szerint a szakmailag legkifinomultabb, leginnovatívabb, és teljesítmény szempontjából a legerősebb autónak adható díj)
MVM Energia 2.0 Futam 2011, a futamban és a kategóriában is a helyezés Gerundium – FAG R néven
Széchenyi futam (2012) TanulmányAutó kategória 1. helyezés,
Széchenyi futam (2012) TanulmányAutó kategória 2. helyezés,
Széchenyi futam (2012) Széchenyi Futam® – AWARD innovációs díj az Interceptor tanulmányautónak.
Széchenyi futam (2012) “Verseny Autó” kategória: 1. helyezés,
MVM Energia Futam 2.1 2012 Prototípusok kategória 3. helyezés,
MVM Energia Futam 2.1 2012 Prototípusok kategória 1. helyezés,
MVM Energia Futam 2.1 2012 Fairplay díj.
MVM Energia Futam 2.1 2012 az MVM 1 millió Ft-os különdíja a csapatnak.
eCarTec szakkiállítás 2012 München, Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) felkérésére bemutattuk a Gerundium versenyautót
Széchenyi futam (2013) 2. helyezés tanulmányautó kategóriában.
Széchenyi futam (2013) 1. helyezés tanulmányautó kategóriában,
MVM Energia Futam 2013 Prototípusok kategória 1. helyezés.:.
MVM Energia Futam 2013 tanulmányautó kategória 2. helyezés.
Jelenleg Széchenyi futamot nem rendeznek. A csapat mostani tagjai a Formula studentben dolgoznak, villamos hajtású versenyautón.
Forrás és fotó: deac.hu
Hozzászólások