A Wizz Air szilveszter este a jégtelenítő berendezés meghibásodása miatt Debrecenben hagyta utasait.
Debrecenben hagyta utasait szilveszter este a Wizz Air, és semmilyen kártérítést nem fizetett az utasoknak a magyarországi székhelyű diszkont-légitársaság – számolt be róla az Index egyik olvasója.
Elmondása szerint a Wizz Air arról tájékoztatta az utasokat, hogy a járattörlésre a jégtelenítő berendezés meghibásodása miatt kerül sor, ugyanakkor egy harmadik pilóta, aki aznap este beugrott segíteni, azt közölte az utasokkal, hogy a repülőgép valójában nem is szállhatott volna fel, mert a kijelölt pilótáknak sem elegendő tapasztalatuk, sem engedélyük nem volt a sűrű ködben való repüléshez. Továbbá azt is elmondta, hogy ez a járat egy gyakorlójárat volt – emlékezett vissza olvasónk.
Elmondása szerint a pilóta és a Wizz Air kiszolgáló személyzete a repülőtéren azt a tájékoztatást adta, hogy kártérítést fognak fizetni az összes érintett utasnak. Ez azonban azóta az olvasónk állítása szerint nem történt meg.
Ennek ellenére sem taxit, sem szállást nem ajánlottak fel az utasoknak az esti órákban. A tájékoztatásuk szerint ezeket az utasoknak saját maguknak kellett intézniük, de azt ígérték, hogy a számlák bemutatása ellenében a Wizz Air megtéríti a költségeket. Ezt az ígéretet azonban szombaton elutasították – közölte a pórul járt utas.
Vasárnap este fél 9 környékén érkezett meg a légitársaság válasza az Indexnek. Mint írják, a 2024. december 31-én Debrecenből London Lutonra közlekedő W9-2701-es járatukat a debreceni repülőtér jégtelenítő járművének meghibásodása miatt át kellett ütemezniük 2025. január 1-jére.
A közlemény szerint minden utast, aki közvetlenül a Wizz Air rendszerén keresztül foglalta a jegyét, a légitársaság tájékoztatott a járat kényszerű átütemezésről.
A Wizz Air a földi kiszolgáló partnerével együttműködve 30 szobát foglalt a közeli Hilton Garden Inn Debrecen City Center szállodában azoknak az utasoknak, akik ezt igényelték, emellett étkezési utalványokat is biztosított – közölte a Wizz Air.
Elmondásuk szerint az esemény „rendkívüli körülmények” kategóriába tartozik, mivel a jégtelenítő jármű előre nem látható módon hibásodott meg, amelyet másnapra sikerült megjavítania a repülőtérnek. A légitársaság utasai jogosultak az extra költségeik megtérítésére, ha azok közvetlenül az átütemezés miatt merültek fel. Egy ilyen kártérítési igény érkezett eddig, amelyet teljes egészében rendeztek – állítja a vállalat.
Forrás: Index










Hozzászólások