A Forbes üzleti magazin először 2023 februári számában készített toplistát a magyar digitális tartalomgyártókról, akik énmárkájukat üzleti sikerré, üzleti értékké kovácsolták. Az első helyen a debreceni Fábián István és Komzsik János, a TheVR áll, akik az Alföld Televízió Rivaldán innen című műsorában is szerepeltek.
A 2013-ban startoló Komzsik–Fábián-formáció 10 év alatt a magyar netes tartalomgyártás csúcsára pörgette a TheVR márkanevet. 8 csatornával, több mint 3 millió feliratkozóval, az egyik legelkötelezettebb közönséggel és a profi díszletekkel berendezett debreceni stúdióval egyértelmű az üzenet: itt egy komoly, professzionális médiabirodalom épül.
A legkülönbözőbb digitális tartalmakkal építettek maguknak masszív követőtábort és egyre több pénzben mérhető üzleti modellt – ők az ország ma legértékesebb influenszerei.
Üzleti értékről, nem értékítéletről beszél a lista, és a Forbes a tartalomgyártók követőbázisának elemzésével, piaci tevékenységük vizsgálatával kukkantott a motorháztető alá.
Az eredetileg 180 fős gyűjtést a szereplők:
- közösségi médiás aktivitása
- követőbázisa
- potenciális elérése
- üzleti tevékenysége (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások)
alapján 40 főre szűkítették. A digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platformmal, a HypeAuditor influenszer-adatbázissal, illetve a magyar influenszerpiaccal foglalkozó szakemberekkel értékelték négy kategóriában:
- követőbázis: pontozásánál az összes releváns közösségi médiában elért követőszámokat, valamint azok kiegyensúlyozottságát vették figyelembe.
- kedveltség: az interneten nyilvánosan közzétett összes magyar tartalom mennyiségét és érzelmi töltetét, illetve pozitív és negatív tartalmak arányát mérték.
- aktivitás: az adott influenszerről szóló összes említés elérését, valamint követőtáboruk interakciójának arányát mérték, és azt pontozták, hogy mennyire képesek aktivizálni követőtáborukat.
- tartalmi igényesség, profizmus: 12 fős zsűri több szempont alapján pontozta a tartalomgyártókat.
2022-ben a Forbes a magyar stand-uposokat rangsorolta:
Forrás: Forbes
Hozzászólások