Diák nagykövetek fogják segíteni szakmájuk és iskolájuk népszerűsítését különböző rendezvényeken, valamint a Debreceni Szakképzési Centrum (DSZC) és intézményeinek közösségi média felületein.
A DSZC először hirdette meg február 1-jén a „#dszcnagykövet leszek!” versenyt nappali képzésekben tanuló diákjai számára. A tanulók a pályázatra maximum egy perces videóval nevezhettek, amelyben bemutatták iskolájukat vagy szakmájukat. A kisfilmeket a centrum vezetése értékelte, majd iskolánként két tanulót választott. A díjátadót március utolsó napján tartották.
Elsőként Tirpák Zsolt kancellár arról beszélt, hogy az ember életében az egyik legfontosabb és legnehezebb döntés, amikor elhatározza, hogy milyen pályát választ magának. Megjegyezte, hogy nincs annál csodálatosabb érzés, mint amikor az ember minden reggel úgy ébred fel, hogy azzal foglalkozhat a hétköznapokban, amit választott és amit örömmel végez. Kiemelte, hogy büszkék a diákokra, hiszen bebizonyították, hogy képesek azonosulni elhatározásukkal és közösségük előtt bátran vállalják, hogy jó döntést hoztak, amikor a szakmájukat választották.
A kancellár megosztotta a diákokkal, hogy az elmúlt években nagyon sok tanulmányt folytatott, de arra a legbüszkébb, hogy a ’90-es években technikumban végzett és szakmát tanult. Örömmel gondol vissza azokra az évekre, amikor szakmai képzésben, üzemi és nyári gyakorlatokon vett részt. A kancellár a centrumvezetés nevében megköszönte a diákoknak, hogy vállalják szakmájuk népszerűsítését és kérte őket, hogy támogassák azokat a kortársaikat, akik még keresik az útjukat.
A „#dszcnagykövet leszek!” verseny megálmodója és szervezője a DSZC Ügyfélszolgálati- és marketing csoportja volt, melynek képviseletében Szőgyényi Adrienn csoportvezető-helyettes szólt a diákokhoz. Beszédében hangsúlyozta, hogy a fiatalok remek döntést hoztak akkor, amikor a szakképzést választották és nagykövetként segíthetnek abban, hogy hozzájuk hasonlóan mások is a szakmatanulás mellett döntsenek.
Szőgyényi Adrienn elmondta: a verseny meghirdetésével a csoportnak kettős célja volt:
- Szerettek volna lehetőséget biztosítani a diákok számára, hogy új helyzetekben próbálják ki magukat és bővítsék a kapcsolati tőkéjüket, hiszen a szerzett tudás és a gyakorlati tapasztalat mellett ez is kiemelten fontos.
- Marketing szempontból nincs annál hitelesebb, ha egy diák mutatja be iskoláját vagy szakmáját az érdeklődő tanulóknak, szülőknek.
A csoportvezető-helyettes elmondta azt is, hogy a huszonkét diák segítségére a következő egy évben elsősorban pályaorientációs rendezvényeken számítanak. A fiatalok lehetőséget kapnak továbbá, hogy videós tartalmakat gyártsanak a DSZC és intézményeinek social media felületeire az Ügyfélszolgálati- és marketing csoport támogatásával.
A beszédek után Szilágyi Sándor, a DSZC főigazgatója adta át a diákok számára nyereményeiket. A versenyfelhívásban szereplő 10.000 Forint értékű Fórum Debrecen vásárlási utalvány és DSZC-s nyereménycsomag mellett, a Debreceni Digitális Közösségi Alkotóműhely jóvoltából minden tanuló egy egyedi fa emlékplakettet, illetve egy „DSZC nagykövetes” pulóvert is átvehetett.
A versenyre beérkezett legjobb alkotások megtekinthetők a DSZC TikTok-csatornáján.
Forrás: Debreceni Szakképzési Centrum
Hozzászólások