Közel három évtizede az egyik legnépszerűbb kommunikációs csatorna az e-mail marketing. Azonban nem mindegy, hogy hogyan használod. Milyen előnyei vannak? Mire érdemes figyelni? A cikkben igyekszünk minden fontos kérdést megválaszolni a témával kapcsolatban.
A fogyasztók az e-mailt tartják az egyik legkényelmesebb csatornának, ha egy-egy márkával kapcsolatot szeretnének tartani. Ráadásul naponta többször is ellenőrzik, hogy kaptak-e új levelet.
Az előnyök
Az email marketing által közvetlen kapcsolatot lehet teremteni a vásárlókkal. Az ügyfelek a saját tempójukban tudják elolvasni a leveleket, és reagálhatnak azokra. Ráadásul bármilyen eszközről el lehet érni az e-maileket. A leiratkozási opciónak köszönhetően pedig szabályozni tudják, hogy milyen típusú üzeneteket kapjanak. Mindez hozzájárul a kommunikációs csatorna népszerűségéhez. Nézzük meg, hogy mire érdemes figyelni a használata során!
Az e-mail marketing
Napjainkban a kérdés nem az, hogy szükséged van-e az e-mail marketingre, hanem az, hogy hogyan tudod ebből kihozni a maximumot. Mindenképpen érdemes a saját piacodra szabni, és ez alapján megválasztani a megfelelő küldési időpontot, és természetesen a kényelmi szempontokra is figyelni kell. Célszerű feldobni a kampányokat videós tartalommal, hiszen akár 300%-kal (!) is növelheti az átkattintási arányt.
Mindemellett azt is figyelembe kell venni, hogy a világ egyre inkább a mobileszközökre összpontosít, ezért mindenképpen optimalizálni kell mobilra az üzeneteket. Fontos, hogy a reszponzív dizájn kellemes olvasási élményt biztosítson kisméretű képernyőn is. Ma már az emberek több mint 40 százaléka azonnal törli az e-mailt, ha az nem mobilbarát.
Elengedhetetlen, hogy az e-mailek az egyes címzettek igényeihez és érdeklődéséhez legyenek igazítva. Ma már nem érdemes általános üzeneteket küldeni, ha a magasabb megnyitási és átkattintási arány elérése a cél.
Fontos például a név szerinti megszólítás, a szegmentáció, a dinamikus tartalom és a prediktív személyre szabás. Mindez elengedhetetlen az eredményes e-mail marketinghez.
A mesterséges intelligencia szerepe
Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb márkái is mesteri szinten használják a személyre szabást ezen a téren. Mindemellett arra is érdemes kitérni, hogy az elmúlt 3 évben a mesterséges intelligencia szerepe az e-kereskedelemben nagymértékben nőtt. Lehetővé tette a pontosabb és gyorsabb személyre szabást, a nagyfokú kényelmet az ügyfelek számára, valamint a költségcsökkentést az ellátási lánc optimalizálásával.
Ha szeretnéd megtudni, hogy a Te webshopodban hogyan lehet elérni az e-mail marketing erejével megbízható sikereket, jelentkezz online konzultációra a Konverzió Mesterhez!










Hozzászólások