A személykocsikat USB-portokkal is ellátják.
A tavalyi évben is folytatódott a vasúttársaság járműkorszerűsítési programja, az elmúlt 10 évben pedig már a jelenlegi fenntartásba bevont járműállomány 52 százaléka esett át valamilyen szintű komfortjavításon, felújításon. – tudatta a mávcsoport közleményében.
Mint írják, 2013 óta a MÁV-start 2100 üzemben lévő járművének közel fele megújult vagy újul meg a jövőben.
Míg tavaly összesen 57 személykocsijának, 28 motorkocsijának, valamint 44 mozdonyának felújítása, illetve komfortjavítása készült el. A különböző szintű felújításokon átesett mozdonyok motorikus átvizsgálása, a cserére szoruló alkatrészek pótlása, a külső felületi javítások és újrafestésük folyamatosan történik.
A pandémia gazdasági hatásai ellenére az idei esztendőben a tervek szerint mintegy 60 személykocsi esik át komfortjavításon, 22 szerelvénnyel folytatódik a FLIRT motorvonatok egységesítése, és a Bz-k, valamint az orosz motorvonatok megújulása sem áll meg.
Az országos fővonalakon, illetve nemzetközi forgalomban közlekedő IC-kocsik utastere is megújult. A szakemberek mobileszközök töltésére alkalmas konnektorokkal és USB csatlakozóaljzatokkal is ellátták a szerelvényeket. A belföldi InterCity kocsik új energiaellátó berendezést is kaptak.
A nemzetközi vonalakon közlekedő DWA és DVJ kocsik új, külső arculatot kaptak, a belföldi kocsik esetében ez idén valósul meg. A mellékvonalakon járó Bzx mellékkocsik komfortjavítása is elkezdődött tavaly az utastér felújításával, illetve a külső arculat megújulásával – írja a MÁV-START.
A FLIRT motorvonatok egységes arculatának kialakításának, egységesítésének köszönhetően 22 darab, régebbi piros motorvonat kapta meg az új, egységes színvilágot.
A fejlesztésnek köszönhetően a hatvan FLIRT motorvonat műszaki színvonala megegyezik majd az újabb, kék-fehér festésű, azonos típusú, de bizonyos részegységeiben modernebb gyártmányokkal. A személykocsikat korszerűbb utastájékoztató-rendszerrel, laptopok és mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokkal, USB-töltőkkel látják el. Fejlesztik az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, a mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedik be, míg a vakok és gyengénlátók egyértelmű eligazodása és tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket is elhelyeznek a fedélzeten. A tervezett átalakítások várhatóan 2022 végéig befejeződnek, a vonatok külső átalakítási munkálatai pedig 2023 végére készülhet el.
Forrás: mavcsoport.hu
Hozzászólások