A Microsoft a héten egy, YouTube-csatornáján közzétett klipben egy 32 éves titokról rántotta le a leplet. A cég ugyanis ebben végre elárulta, hogy miért rakta bele anno a Windows-ba a Pasziánsz (Solitaire) és az Aknakereső (Minesweeper) nevű játékokat.
Bár ezekkel a kiadása óta eltelt több, mint három évtizedben világszerte felhasználók százmilliói szórakoztak végig megszámlálhatatlanul sok órát, a Microsoft nem ezzel, illetve nem csak ezzel a céllal adta őket a Windows-zal. Ehelyett a vállalat amolyan játékos oktatóprogramoknak szánta őket, amik használata közben a felhasználók kvázi szórakozás közben tanulhatták meg az egér, illetve ezen keresztül a grafikus felület kezelését.
A Windows bemutatását követő egy-másfél évtizedben ugyanis ez teljesen újnak számított, mint ahogy a számítógép az egérrel történő irányítása is. Az addig használt szoftvereknek ugyanis szinte mindegyike kizárólag billentyűzeten, esetleg joystickon keresztül volt vezérelhető – így az egér használata (ami ma már magától értetődőnek számít mindenki számára) nagyon nem volt akkoriban nyilvánvaló, és pláne nem voltak gyakorlottak benne az emberek. A Pasziánszt és az Aknakeresőt azonban szinte lehetetlen volt billentyűzetről irányítani, így aki azokkal akart játszani, az rákényszerült az egér használatára is. A játékok közül egyébként a Pasziánsz pár éve bekerült a videójátékok dicsőségcsarnokába is, olyan legendák, mint a Pong, a Tetris, a Pac-Man és a Doom mellé.
Hozzászólások