Az elmúlt években Budapest rendkívül fontos turisztikai célponttá vált. Évről évre folyamatosan növekszik a magyar fővárosba látogató külföldiek száma, mondta el Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója az M1 Itthon vagy! című műsorának tematikus adásában. A turisztikai térségek fejlesztésével kapcsolatos állami feladatok koordinációjáért felelős miniszteri biztosként is tevékenykedő szakember fontosnak tartotta leszögezni, hogy a turisták számára a pezsgő társasági élet, a fürdők és a gasztronómia mellett a Budapesten még megtalálható klasszikus európai értékek tisztelete: a család, a biztonság és a hagyományok egyaránt fontosak.
Guller Zoltán kiemelte, hogy az országmárka kialakításában résztvevő kollégái emberfeletti erőfeszítéssel dolgoznak. Bár azt is el kell ismerni, tette hozzá, hogy ennél izgalmasabb kihívás nem igazán létezik. A létrejövő új országmárka a következő 20-30 évre meghatározza, hogy mit gondolnak rólunk külföldön, mutatott rá az előttük álló munka fontosságára.
A hazai reklámkampányok eredményei már kimutathatók, hiszen számottevő mértékben emelkedett a magyar turisták itthon töltött vendégéjszakáinak száma, emelte ki Guller. A külföldi kampány, mely elsősorban Budapestre fókuszál, májusban indul. Ezzel a legnagyobb 12 küldő piacot célozza az MTÜ, de emellett a környező országok határ menti településein is megjelenik majd hazánk, részletezte a közeljövő terveit a turisztikai ügynökség vezérigazgatója.










Hozzászólások