A kínai elektromos autógyártók arra figyelmeztettek, hogy jelentősen csökkenthetik európai beruházásaikat, ha az Európai Unió további vámokat vet ki az elektromos járművek behozatalára – olvasható a Portfolión.
„Egyes kínai vállalatok megjegyezték, hogy ha az EU folytatja a vámok kivetését, akkor meglévő beruházási terveiket újra kell értékelniük, mivel csökkenne az EU beruházási környezetébe vetett bizalmuk” – közölte a Kínai Kereskedelmi Kamara az EU-nak a Wang Wentao pekingi kereskedelmi miniszterrel Brüsszelben folytatott megbeszélése után a Financial Times beszámolója szerint.
A cikk megemlíti, hogy az elektromos járművek iránti kereslet Európában 2023 augusztusában 36%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest, míg a kínai márkák piaci részesedése nőtt. Ez azonban komoly feszültséget teremt az EU és Kína között, mivel a kínai autógyártók piaci térnyerése miatt az EU fontolóra vette a magasabb vámok kivetését. A döntésről hamarosan szavaznak az EU tagállamai.
Az Európai Bizottság júniusban jelentette be, hogy büntetővámot vet ki a Kínából importált e-autókra, mivel az ázsiai ország a Világkereskedelmi Szervezet állami támogatásokról szabályozásokhoz képest tisztességtelen módon támogatta hazai gyártóit, amelyek így olcsóbban értékesíthetik autóikat. A kínai elektromos autókra már most is 10%-os vámot vetnek ki, de az EU tagállamai hamarosan szavaznak arról, hogy öt évre jóváhagyják-e a 35,3%-ig terjedő kiegészítő vámokat.
Ehhez nem kell teljes konszenzus az Európai Tanácsban, csak minősített többség. A döntés novemberben várható.
Az Egyesült Államok közölte, hogy idén 100%-ra emeli a kínai elektromos autókra kivetett vámot.
A kínai autógyártók és a kínai tulajdonú márkák piaci részesedése az elektromos autók értékesítésében augusztusban 15,5%-ra nőtt az egy évvel ezelőtti 10,5%-ról.
Forrás: Financial Times és Portfolio










Hozzászólások