Mi lesz a Sámsoni úttal?
Boldogan vettem tudomásul, hogy a héten átadták a 471-es főút, Debrecen-Hajdúsámson közötti szakaszát. Mind az út minősége, mind pedig a forgalom nagysága megkövetelte már a 2×2 sávosítást.
De mi történik az után, hogy beértünk Debrecenbe az új főútról?
Jómagam, lassan 20 éve lakom ezen a környéken, így minden nap van szerencsém megtapasztalni a helyi közlekedés sajátosságait. Természetesen ez nem egyedüli eset szeretett városunkban, hiszen estig tudnánk sorolni a problémás útszakaszokat.
Tegyük fel, hogy az ember szeretne dolgozni vagy iskolába menni és ha egy mód van rá, esetleg időben oda is érni. Legyen ez az időpont 8 óra. Ha a környező városokból, falvakból vagy a Sámsoni útról próbálkozunk bejutni a belvárosba, hogy megkezdjük csodás napunkat, akkor bizony elég gyakran idegroncsként érünk be a munkahelyre, iskolába, amellyel már meg is van pecsételve az egész napunk…
Debrecenbe beérve, rossz esetben már az autókereskedéseknél áll a sor. Ha szerencsénk van, a benzinkútig is eljuthatunk egy nagyobb lendülettel, de ott már fixen pihentethetjük a jobb lábunkat. Elsődlegesen a probléma az Acsádi útról kikanyarodni igyekvő autósok miatt van. Természetesen ők is csak mennének a dolgukra, nem ők tehetnek róla! Egy-egy autó kiengedése ugyanis olyan „kis” láncreakciót indít el, amit még a városjelző táblánál is észrevesznek. Persze lehet mi szerencsések voltunk és átjutottunk viszonylag problémamentesen ezen a szakaszon, de akkor már tudjuk, hogy a Budai Nagy Antal utcai kereszteződésnél mi is következik majd. Most berakunk egy 20 perces relaxációs CD-t, hogy valahogy átvészeljük a következő 500 métert. Itt is hasonló a probléma, konkrétan a Budairól érkezők már-már úgy érezhetik, hogy a Sámsoni útra születni kell. Ha mégis van egy jó fej sofőr, (10ből 1) aki elengedné, az persze megint olyan láncreakciót indít el, aminek ki tudja hol a vége.
Szóval akár eltelhet közel fél óra is ezen a másfél kilométeres szakaszon. Sajnos tudjuk, hogy a táv fele még hátravan. Ha a Budai Nagy Antalt túléltük, akkor mondhatni a vasúti átjáróig „sínen vagyunk”. Viszonylag hamar eljuthatunk oda, de pechünkre reggel 7-8 óra között 2-3 alkalommal is pirosat fogunk kapni, természetesen akkor sem 2-3 percre, hiszen a Csapókerti állomáson álló vonatot megtisztelve az autósok is megállhatnak a sorompónál.
Ha már ezen is túl vagyunk, akkor csupán azt a 2-3 lámpát kell kivárni, ami a Kassai útra enged minket és ezután boldogan vehetjük tudomásul, hogy a többi útszakasz sem lesz különb…
Mint környékbeli lakos csak remélni tudom, hogy a 471-es elkészültével nem áll meg a fejlesztés és a hosszú évek óta ígért Sámsoni utat, minőségében és forgalomáteresztő képességében is korszerűsíteni tudják (majd egyszer).
Boldogan vettem tudomásul, hogy a héten átadták a 471-es főút, Debrecen-Hajdúsámson közötti szakaszát. Mind az út minősége, mind pedig a forgalom nagysága megkövetelte már a 2×2 sávosítást.
De mi történik az után, hogy beértünk Debrecenbe az új főútról?
Jómagam, lassan 20 éve lakom ezen a környéken, így minden nap van szerencsém megtapasztalni a helyi közlekedés sajátosságait. Természetesen ez nem egyedüli eset szeretett városunkban, hiszen estig tudnánk sorolni a problémás útszakaszokat.
Tegyük fel, hogy az ember szeretne dolgozni vagy iskolába menni és ha egy mód van rá, esetleg időben oda is érni. Legyen ez az időpont 8 óra. Ha a környező városokból, falvakból vagy a Sámsoni útról próbálkozunk bejutni a belvárosba, hogy megkezdjük csodás napunkat, akkor bizony elég gyakran idegroncsként érünk be a munkahelyre, iskolába, amellyel már meg is van pecsételve az egész napunk…
Debrecenbe beérve, rossz esetben már az autókereskedéseknél áll a sor. Ha szerencsénk van, a benzinkútig is eljuthatunk egy nagyobb lendülettel, de ott már fixen pihentethetjük a jobb lábunkat. Elsődlegesen a probléma az Acsádi útról kikanyarodni igyekvő autósok miatt van. Természetesen ők is csak mennének a dolgukra, nem ők tehetnek róla! Egy-egy autó kiengedése ugyanis olyan „kis” láncreakciót indít el, amit még a városjelző táblánál is észrevesznek. Persze lehet mi szerencsések voltunk és átjutottunk viszonylag problémamentesen ezen a szakaszon, de akkor már tudjuk, hogy a Budai Nagy Antal utcai kereszteződésnél mi is következik majd. Most berakunk egy 20 perces relaxációs CD-t, hogy valahogy átvészeljük a következő 500 métert. Itt is hasonló a probléma, konkrétan a Budairól érkezők már-már úgy érezhetik, hogy a Sámsoni útra születni kell. Ha mégis van egy jó fej sofőr, (10ből 1) aki elengedné, az persze megint olyan láncreakciót indít el, aminek ki tudja hol a vége.
Szóval akár eltelhet közel fél óra is ezen a másfél kilométeres szakaszon. Sajnos tudjuk, hogy a táv fele még hátravan. Ha a Budai Nagy Antalt túléltük, akkor mondhatni a vasúti átjáróig „sínen vagyunk”. Viszonylag hamar eljuthatunk oda, de pechünkre reggel 7-8 óra között 2-3 alkalommal is pirosat fogunk kapni, természetesen akkor sem 2-3 percre, hiszen a Csapókerti állomáson álló vonatot megtisztelve az autósok is megállhatnak a sorompónál.
Ha már ezen is túl vagyunk, akkor csupán azt a 2-3 lámpát kell kivárni, ami a Kassai útra enged minket és ezután boldogan vehetjük tudomásul, hogy a többi útszakasz sem lesz különb…
Mint környékbeli lakos csak remélni tudom, hogy a 471-es elkészültével nem áll meg a fejlesztés és a hosszú évek óta ígért Sámsoni utat, minőségében és forgalomáteresztő képességében is korszerűsíteni tudják (majd egyszer).
SP
Kép: Street view










Hozzászólások