A világjárvány erősen rávilágított a hiteles kommunikáció jelentőségére. A lakosság fizikai és mentális egészségét támogató tájékoztatásra hatalmas igény jelentkezett.
A koronavírusról szóló hírek uralják a sajtót, a közösségi médiát és általában a közbeszédet. A milliónyi – és nem ritkán ellentmondásos – hír közt könnyen el lehet tévedni, a laikusok nehezen különböztetik meg a hiteles információt az álhírektől.
A WHO magyarországi irodájának évindító kampánya éppen ezért fontosnak tartja kiemelni a szaktudás, a hiteles információforrás, valamint az egészségügy és a lakosság közötti bizalom jelentőségét.
Az országos kampányban a WHO szakmai partnerei:
- az Emberi Erőforrások Minisztériuma
- a Nemzeti Népegészségügyi Központ
- az Innovációs és Technológiai Minisztérium
- a Közlekedéstudományi Egyesület koordinálásával közösségi közlekedési vállalatok
A kampányhoz a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. is csatlakozott.
A kampányban szereplő egészségügyi szakemberek:
- Dr. Palcsó Barnabás gyógyszerész
- Prof. Dr. Széll Márta molekuláris biológus
- Dr. Vajer Péter háziorvos
- Vankó Annamária védőnő
A WHO/Europe és az UNICEF/ECARO szakemberei által létrehozott alkalmazás, a HealthBuddy+ is bemutatásra kerül. A koronavírussal kapcsolatos alapvető kérdésekre ad választ. Az interneten megtalálható, illetve az okostelefonokra letölthető ingyenes online chatbot már magyar nyelven is elérhető és olyan, sokak által feltett kérdésekre ad választ:
- mire jók a védőoltások?
- miként befolyásolja a védőoltás a termékenységet?
- mit tehetünk a fizikai és mentális egészségünk védelmében?
- A fokhagyma hatékony-e a COVID-19 ellen?
Forrás: DKV Zrt.
Hozzászólások