Japán alkoholpiaca jelentősen zsugorodott az elmúlt években, ami az ország elöregedésének (a csökkenő születési rátának), a koronavírus-járványnak és annak köszönhető, hogy a japán fiatal felnőttek generációja közel sem fogyaszt annyi alkoholt, mint felmenőik – számolt be róla a Telex. Ezért a japán adóhivatal kampányt indított, hogy ösztönözze a fiatalok alkoholfogyasztását, írja a BBC.
A „Sake Viva!” elnevezésű kampány célja, hogy vonzóbbá tegye az ivást a fiatalok körében. A hatóság 20 és 39 év közötti fiatalokat kért fel, hogy osszák meg marketing- és üzleti terveiket, hogyan indítanák be a keresletet társaik körében – legyen szó szakéról, sócsúról, whiskyről, sörről vagy borról.
A versenyzőknek szeptember végéig kell benyújtaniuk elképzeléseiket.
Az adóhivatal legfrissebb adatai szerint az emberek jelentősen kevesebbet ittak 2020-ban, mint 1995-ben. A számok évi 100 liter/főről 75 liter/főre zuhantak az elmúlt 25 évben.
Az alkoholra kivetett adókból származó adóbevételek is jelentősen csökkentek az évek során. A Japan Times szerint 1980-ban a teljes adóbevétel 5 százalékát tette ki, 2020-ban viszont már csak 1,7 százalékot.










Hozzászólások