A csomagok 95 százaléka ilyen, vagyis nem magyar megrendelőké, hanem csakis importcsomag. Ezeket pedig nem egyszerű logisztikázni.
A 24.hu cikke szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mára Kelet-Közép Európa legnagyobb gyűjtő-elosztó központja lett a Távol-Keletről érkező csomagforgalomban. A csomagok nagyrésze, amik Kínából érkeznek Magyarországra, tovább is utazik. Elenyésző az a mennyiség, ami marad az országban és magyar címzettekhez kerül. Pedig azért itthon is egyre felkapottabb a Shein, A Temu vagy éppen az Aliexpress.

A 24.hu egy szakértő bevonásával „vizsgálta” az ügyet. Ezek alapján pedig kiderült, hogy:
A Budapest Airport jellemzően a kisebb régiós országok viszonylatában számít csomópontnak, a vámkezelés után innen továbbítják a távol-keleti csomagokat egyebek közt Ausztriába, Szlovákiába, illetve a teljes nyugat-balkáni régióba. A nagyobb kelet-európai országok – Lengyelország és Románia – nem számítanak jelentős célországoknak, a Temu például külön elosztóközpontot hozott létre mindkét tagállamban – tudtuk meg iparági szakértőktől. 24.hu
A kormány júniusban jelenetette be, hogy visszavásárolta a repülőteret. A Magyar Turisztikai Ügynökség akkor így reagált a hírre:
A fővárosi repülőtér az ország elsődleges kapuja, 2023-ban a külföldi látogatók többsége repülőgéppel érkezett. A magyar turizmus elsőrendű stratégiai célja hazánk elérhetőségének fejlesztése. A Budapest Airport többségi állami tulajdonba kerülésével jelentős, a magyar turizmus nemzetközi pozícióját nagymértékben erősítő infrastrukturális fejlesztések és járatbővítések valósulhatnak meg.

A 24.hu által megkérdezett szakértő pedig jelezte: „Nagy léptékű logisztikai fejlesztések kezdődhetnek a Liszt Ferenc repülőtérnél és annak vonzáskörzetében. Ha találgatnom kellene, hogy miért vette meg az állam a repteret, azt mondanám: a kormányzat részéről így jobban kontrollálhatók és gördülékenyebben végigvihetők a különféle fejlesztési folyamatok” – Nagy Dániel, a Reacty Digital ügyvezetője.
Az ide érkező csomagok nem egyiknapról a másikra szaporodtak meg. Ennek bizony megvan a folyamata. A 24.hu kérdésre ezt közölték: A Budapest Airport jelentős kelet-közép-európai elosztóközponttá válásának folyamata 2020-ban gyorsult fel igazán, de összességében egy hosszú folyamat, körülbelül tíz év munkájának eredménye– Budapest Airport.










Hozzászólások