A Booking többszöri felszólítás után is folytatta a jogsértő kereskedelmi gyakorlatokat, ezért a ma lezárult utóvizsgálatában a Gazdasági Versenyhivatal 382,5 millió forintra bírságolta a vállalkozást. Ezzel minden idők legmagasabb utóvizsgálatban kiszabott GVH-bírságát érte el.
A GVH feltárta, hogy az egyik legnagyobb, globális online szálláshelyfoglalási platformot működtető vállalkozás továbbra is alkalmazta jogsértő kommunikációs gyakorlatát, illetve a fogyasztók pszichés befolyásolását is. A nemzeti versenyhatóság már 2018-ban és 2020-ban is indított versenyfelügyeleti eljárást a Booking.com-mal szemben. A GVH az eljárások során feltárta, hogy a vállalkozás több ponton is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

Forrás: Booking
A Booking.com oldalán a reklámok hangsúlyozták a szálláshelyek „ingyenes lemondhatóságát”, azonban a fogyasztók a lehetőséget számos szálláshely esetében csak időben korlátozottan vehették igénybe, továbbá magasabb árat is fizettek, mint ugyanazért a szállásért „ingyenes lemondás” nélkül.
Rendszerint sürgető jellegű tájékoztatásokat tett közzé, melyek összességében azt a látszatot keltették a fogyasztó számára, hogy az általa is keresett szálláshely nagy népszerűségnek örvend, korlátozottan elérhető, és minél előbb foglalja le, ez pedig pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas. Ezen felül nem megfelelően járt el a SZÉP-kártyás fizetési opcióval kapcsolatos lehetőségek megjelenítése során sem.
Bár a vállalkozás a sürgető üzenetek használatát csökkentette, azonban egészen 2024. február 26-ig alkalmazott olyan üzeneteket, melyek a tiltásnak nem feleltek meg és alkalmasak voltak pszichés nyomásgyakorlásra („Hasonló nem foglalható”). A cég emellett egészen 2024. április 26-ig nem hagyott fel az ingyenes lemondhatóság szlogenjével, ehelyett kivezette az olcsóbb, nem lemondható (lemondás esetén a foglaló elvesztésével járó) ajánlatokat a magyar fogyasztók számára, hátrányos helyzetbe hozva ezzel őket.










Hozzászólások