A Valentin-hétvége mintegy 243 000 vendégéjszakát hozott a hazai szálláshelyeknek, országosan 20%-kal nagyobb forgalmat a második februári hétvégéhez képest – közölte a Visit Hungary szombaton az MTI-vel.
A közlemény a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján ismerteti: a február 14. és 16. közötti időszakban utazók 58%-a a vidéki desztinációkat részesítette előnyben. A belföldi utazók 87%-a szintén a fővároson kívüli szálláshelyet választott.
A vidéki szálláshelyek népszerűségi rangsorát a fürdővárosok vezetik: az első Hévíz, a második Zalakaros és a harmadik Hajdúszoboszló volt
írták.
Ugyancsak Hévíz volt az első a nemzetközi vendégek vidéki népszerűségi listáján, melynek második helyezettje Szeged lett, a harmadik Bük.
A vidéki térségek közül a hazai és külföldi vendégek körében egyaránt a Balaton volt az első számú kedvenc. A hazai vendégek második, illetve harmadik választása a Mátra–Bükk és Budapest környéke volt, míg a nemzetközi utazók Bük-Sárvárt, valamint Debrecen és környékét keresték fel a legszívesebben.
Az NTAK adataiból az is látszik, hogy a romantika hétvégéje közel 60%-ban a 25-54 közöttieket indította útnak, ugyanakkor az 55-64-évesek 13%-ban, a 65 év felettiek 8 %-ban képviseltették magukat a vendégek között.
A közlemény kiemeli, hogy a február 14-i hétvégézők láthatóan gálánsabban költöttek, így szálláshely-szolgáltatók 15%-kal több, mintegy 7,5 milliárd forintos bevételnek örülhettek, mint a megelőző februári hétvége alkalmával.
Sokan használták a romantikus ünneplésre SZÉP-Kártyáikat is, amellyel 349 millió forintot, közel 20%-kal többet fizettek szálláshelyeken, mint a megelőző hétvégén
áll a közleményben.










Hozzászólások