Jómagam is nagyon sokat hallom a nem debreceni ismerőseimtől, hogy ha a városunkban járnak bizony nem a közlekedés lesz elsősorban az, ami miatt legközelebb is visszavágynak. Sajnos ezt törzsgyökeres debreceniként is alá tudom támasztani. Ebben a cikksorozatban a cívisváros közlekedésnek sajátosságait vesszük górcső alá.
Városrészekre bontva vizsgáljuk meg az egyes útszakaszok sajátosságait, az utak minőségét, közlekedési lámpákat, nagyobb csomópontokat, illetve a jövőben várható fejlesztéseket.
Számos projektet hallhattunk az elmúlt időszakban, amik ígéretesnek tűnhetnek, ám az ember mégis kicsit vonakodva tekint ezekre. Vajon mikor valósulnak meg? Egyáltalán megvalósulnak-e?
Talán az egyik legismertebb projekt az intermodális közlekedési központként emlegetett főpályaudvar megvalósítása volt, vagyis lett volna… Többek között emiatt is született meg a teljes belvárost érintő egyirányúsítás is, amely nem feltétlenül mondható sikeresnek.

A 471-es főút Debrecen és Hajdúsámson közötti szakasza ugyanakkor sikeresnek mondható, hiszen mind az útminőség mind pedig a forgalomáteresztő képesség is indokolta már a felújítást.
Az utak minősége általánosan rossznak mondható, szinte az egész városban. A rendőrnek szinte már csak az lehet gyanús, aki teljesen egyenesen közlekedik a kátyúkkal és csatornafedelek tömkelegével borított utcákon. A közlekedési lámpák összehangoltságáról is lehetne hosszasan mesélni, különösen a főbb útvonalakon. Talán több körforgalom kialakítása megoldás lehetne a legforgalmasabb csomópontokra.
Elmondhatjuk, hogy a városunk folyamatosan épül-szépül. Reméljük a közeljövőben a közlekedésünk is felnőhet majd a csodás környezetünkhöz.
Persze ehhez mi is kelleni fogunk.










Hozzászólások