A kormány a Miniszterelnökséget vezető minisztert kérte fel arra, hogy a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok bevonásával hajtson végre közszolgálati ellenőrzést a helyi önkormányzatok képviselő-testületeinek polgármesteri hivatalainál.
A pénteki Magyar Közlönyben megjelentek szerint a közös önkormányzati hivataloknál az ellenőrzés 2022. január 1. és 2023. július 31. közötti időszak munkáltatói intézkedéseire terjedjen ki.
A vizsgálat az alábbi tárgyköröket érinti:
- a szabadság kiadásának és kivételének gyakorlata a polgármester, valamint a helyi önkormányzat polgármesterei hivatalainál és közös önkormányzati hivatalainál foglalkoztatottak közszolgálati jogviszonyában,
- a jogviszony megszüntetése, megszűnésével kapcsolatban a szabadság megváltásával kapcsolatos munkáltatói intézkedések gyakorlata,
- a főpolgármester, a polgármester, a vármegyei önkormányzat közgyűlésének elnöke, valamint a főpolgármester-helyettes, az alpolgármester, a vármegyei önkormányzat közgyűlésének alelnöke díjazása, illetve költségtérítése megállapításának gyakorlata,
- az idegennyelv-tudási pótlék megállapításának gyakorlata a polgármester esetében.
Az ellenőrzést Gulyás Gergely miniszternek kell végrehajtania 2023. november 30-ig, az ellenőrzések tapasztalatairól pedig 2024. január 31-ig kell tájékoztatnia a kormányt.
Hozzászólások