Típusának utolsó darabja, ami még aktívan végez teherszállítást.
Igazi legendát fogadott ma a Debreceni Nemzetközi Repülőtér: egy lyushin IL-62-es szovjet típusú cargo repülőgép szállt le a cívisvárosi légikikötőben, fedélzetén csaknem 30 tonna autóipari alkatrésszel- olvasható a reptér közleményében. Mint írják, a 30 évesnél is idősebb, “klasszikus farmotoros” gép sajátossága, hogy

ez az utolsó polgári Ilyushin IL-62-es, amely még aktívan végez teherszállítást. A szóban forgó EW-505TR lajstromjellel rendelkező repülőgép egy hosszú hatótávolságú, keskeny törzsű, csaknem 200 utas és személyzet befogadására képes modell, melyet 1960-ban Szergej Vlagyimirovics Ilyushin tervezett, és amely a világ legnagyobb sugárhajtású repülőgépének számított az első repülései alkalmával.
A légi teherszállítás előnyei
Napjainkban ez a leggyorsabb szállítási mód számos ágazatban (iparban, egészségügyben, gyógyszeriparban, kereskedelemben vagy épp az autóiparban), de a biztonságos szállítás elengedhetetlen alapfeltétele a megfelelő infrastruktúra a fogadó repülőterek esetében. A Debreceni Nemzetközi Repülőtér tekintetében minden feltétel adott, így a technikai felszereltségnek és a hatékony földi kiszolgálásnak köszönhetően fontos állomás lehet a jövőben is az áruszállítás légi térképén.

A repülőgép helyi idő szerint 5 órakor indult Dubajból az Al Maktoun Nemzetközi Repülőtérről, és magyar idő szerint 10:30 órakor landolt városunk repterén. A Debreceni Nemzetközi Repülőtér tavaly áprilisban, a pandémia sűrűjében került fel a légi szállítmányozás térképére, aminek köszönhetően a régió gazdaságának fontos mozgatórugójává vált ezen a területen is.
Hozzászólások