Az országos sajtót már régóta foglalkoztatja a Budapest-bérlet ügye. Egy debreceni olvasónak teljesen irreleváns, hogy a budapesti tarifák hogyan alakulnak, az alapelvek miatt viszont nagyon is kihatással az ottani történéseknek a helyi ügyeinkre.
Nem Budapest az egyetlen város Magyarországon, ahol egy önkormányzat által kibocsájtott helyi bérlet érvényes az állam által megrendelt helyközi járatokon, azaz a MÁV-START és Volánbusz vonalain, városhatáron belül. De ez a legnagyobb tételt jelentő megállapodás és a legjelentősebb példa. Mindig, ha a megvalósítás nehézségeire hivatkozva nem jön létre egy hasonló koncepció egy-egy másik városban, legalább hivatkozási alapként tudott szolgálni, hogy bezzeg, ha Budapesten működni tud, akkor itt miért ne működne.
Egy ehhez hasonló Debrecen bérlet az itteni lakosságnak is nagy segítség lenne, hisz a helyközi járatok a városon belül sok helyen megállnak, és főleg a bevezető utak mentén a Volánbusz még sűrűbb járatkövetést is biztosít, mint a helyi autóbusz. A Halápon, Sámsoni út vagy Mikepércsi út mentén élők biztosan átérzik a helyzetet, hogy a sárga buszra nem tudnak felszállni a debreceni bérletükkel, holott úticéljukhoz az a busz is eljuttatná őket.
Sőt, olyan területeken élők, mint Szikigyakor, Apafa vagy a Mészáros Gergyely-kert, melyek kívül esnek a DKV szolgáltatási területén, annak ellenére kénytelenek a bejárásra helyközi bérletet is venni, hogy Debrecenben laknak.
Így a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület nagyon reméli, hogy a Budapest-bérlet megmarad és jó mintaként tud majd szolgálni, hogy egy hasonló bérletet egyszer városunkban is be tudjanak vezetni.
Forrás: DERKE










Hozzászólások