A Kraft Heinz vezérigazgatója, Miguel Patricio szerint az élelmiszerek drágulása elkerülhetetlen, ők már el is kezdték megemelni a termékek árait – írja a forbes.hu.
„A vásárlóknak hozzá kell szokniuk a magasabb élelmiszerárakhoz” – idézi a portál a Kraft Heinz vezérének BBC-nek tett nyilatkozatát. Ahol lehetséges, mindenütt megemelik az árat, az Egyesült Államokban már dupla annyit kérnek el egy-egy termékért, mint korábban.
Mnt a cikkben áll, a világ élelmiszerpiacán tíz éve nem látott csúcsot döntenek a gabonafélék és a növényi olajok költségei és árai. A koronavírus járvány idején sok országban visszaesett a nyersanyagok termelése a vírus elleni intézkedéseknek, a korlátozott felvevőpiacnak és a szállítás fokozott ellenőrzésének köszönhetően.
Mire újraindult a gazdasági termelés, a megnövekedett kereslet felül múlta azt, ez ugyancsak áremelkedéshez vezetett. A magasabb bérek és a növekvő energiaárak szintén emelték a gyártók terheit.
Az Egyesült Királyságban még rosszabb a helyzet, ugyanis az országnak még a teherautósofőrök hiányával is szembe kell néznie.
A Heinz főnöke szerint az embereknek meg kell érteniük, hogy miközben a világ népessége nő, a termőföldek csökkennek, de úgy véli, hogy a gazdálkodás hatékonyságát fejlesztő technológiák még javíthatnak a helyzeten.
Porticio szerint az sem fair, ha minden költségnövekedést a fogyasztókra hárítanak, a vállalatoknak is el kell viselniük a költségek emelkedésének velejáróit. Szerinte az iparágon és a vállalatokon múlik, hogy minimalizálni tudják az áremelés szintjét.
Akár kukoricáról, cukorról, kávéról, szójababról, pálmaolajról, az alapvető élelmiszerek folyamatosan drágulnak.
Azonban a Heinz pozitív hatásról is beszélt: a karantén alatt az emberek sokkal többet főztek, mint korábban. A Heinz teljes értékesítése 1,6 százalékkal 13 milliárd dollárra nőtt az idei év első felében, ami a 2019-es, COVID előtti időszakhoz képest még úgyis lenyűgöző, hogy enyhe lassulás beállt az értékesítésben.
(Forbes/HP)
Hozzászólások