Az elmúlt hetekben egyre több panasz érkezett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérletkiadó automatáira. Az utasok elsősorban papírelakadásokkal és nyomtatóhibákkal szembesülnek, amelyek gyakran az időjárás hatására – például eső, párás levegő vagy hirtelen hőmérséklet-változás miatt – jelentkeznek.
A BKK közlése szerint a meghibásodások hátterében elsősorban a több mint tíz éve üzemelő géppark elhasználódása áll. Bár a hibák javítása folyamatos, sok készülék rövid időn belül ismét használhatatlanná válik.
Teljes körű megújulás jön
A problémák hosszú távú megoldására a társaság már elindította az automatahálózat teljes körű megújítását. A közbeszerzési eljárás lezárult, a Fővárosi Közgyűlés pedig biztosította a szükséges forrásokat.
A fejlesztés 2025-ben kezdődik: a régi automaták felújítása mellett új, modern berendezéseket is telepítenek a legforgalmasabb helyszínekre. Ezek közül néhány már most is kipróbálható a Deák Ferenc téren és az Oktogonnál – az új generációs, nagy kijelzős készülékekből összesen 35 darab érkezik a közeljövőben.
A teljes hálózat megújítása 2026-ra készül el, így két éven belül teljesen új alapokra helyeződik a budapesti jegy- és bérletvásárlás rendszere.










Hozzászólások