Tavaly csaknem 200 alkalommal kérte a közlekedési vállalat a mentők segítségét utasaik ellátásához.
Az Országos Mentőszolgálattal történő hosszútávú együttműködés keretében vezet be új gyakorlatot járatain a DKV Zrt. A közlekedési vállalat közleménye szerint,
csak tavaly, mintegy 200 alkalommal kérték a Mentők segítségét, amikor az utasaik szorultak gyors ellátásra. Ilyen esetben a jármű a megállóban állt, és várta a Mentők kiérkezését. A Társaság, a segítségnyújtási idő lerövidítése érdekében, az álló járművön, a viszonylatszám helyett, a jövőben a „Mentőre vár” feliratot fogja megjelentetni. Budapesten már sikeres ez a gyakorlat, ott évente 2-3 ezer esetben hívja ki a BKK a Mentőszolgálatot.
Kiemelik, hogy a cívisvárosban éves szinten
mintegy 200 esetből 130, a villamosmegállókban történik.
A „Mentőre vár” felirattal a mentőszolgálat munkáját fogják megjeleníteni, ami a gyakorlatban a villamosokon és a trolibuszokon a homlok és oldalsó kijelzőt jelenti, az autóbuszok esetében felül a hátsó kijelzőn egy kereszt szimbólum is látható lesz majd. Mint írják,
a két szervezet egyetért abban, hogy a segítséget kérő felirat több szempontból is lényeges. Egy forgalmas végállomáson például, nem csak a mentők találják meg könnyebben a járművet, de az arra járó önkéntesek, egészségügyi dolgozók is gyorsan be tudnak avatkozni, még a mentők megérkezése előtt. A gyors beavatkozás, gyakran életet menthet. Minden percnyi késlekedés 7-12%-al csökkenti a sikeres újraélesztés esélyét.
Az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő appja nagy segítséget nyújt egy ilyen vészhelyzet esetén. A DKV Zrt. éppen ezért csatlakozik az app népszerűsítő kampányához, és minden villamosmegállóban figyelemfelhívó plakátokat helyeznek ki, mivel itt történik a legtöbb eset.
Hozzászólások