Két HÉV vonal fejlesztésével épül ki az M2-es metró folytatása. Az MTI szerint a BFK és a MÁV-HÉV fejlesztésére most mintegy 4,6 milliárd forintnyi forrást biztosítottak EU-s támogatásból.

Amint az a képen is látható, a projekt két meglévő HÉV-vonalat (H8, H9) alakít majd át úgy, hogy azok az M2-es metró nyúlványai legyenek.
A következő évtizedekben a hajdúsági megyeszékhelyen metróberuházás nem várható, de a kötöttpályás közösségi közlekedés nálunk is felfutóban van, ugyanis már egy ideje elérhető a tervezett 3-as és 4-es villamosvonalak pályája:

A képen látható, hogy a piros színnel jelölt vonal a Faraktár utcáról indul majd és a belvároson keresztül jut el a Tócóskertbe. A kék színnel jelölt vonal valószínűleg a Nagyállomást köti majd össze a Debreceni Nemzetközi Repülőtérrel.
Egyébként a metró kérdés nem teljesen volt komolytalan: Ausztriában a fővároson kívül egy ezerfős faluban található még metró és ez tényleg nem vicc. Debrecenhez hasonló lakosságszámmal rendelkező példát is könnyű találni: a franciaországi Lille és Rennes városokban alig élnek többen, mint nálunk és több metróvonaluk üzemel hosszú idő óta.
Szintén meglepő példa a 139 ezer lakossal rendelkező svájci Lausanne, ahol két metróvonal is üzemel, ráadásul ez az egyetlen város az országban, ahol a föld alatt suhanhatunk.
Hozzászólások