A miskolci MiReHu Nonprofit Kft. nyerte el az Európai Hulladékcsökkentési Hét hazai díjának első helyét vállalkozás kategóriában saját fejlesztésű szemléletformáló applikációs játékával, a Hulladékfelfedezővel.
Magyarországon 2012 óta minden novemberben megrendezik Európa legnagyobb hulladékmegelőzési kampányát, amely minden európait arra ösztönöz, hogy ne csak a novemberi héten hajtson végre figyelemfelhívó akciókat a fenntartható erőforrásgazdálkodásról és hulladékkezelésről. Idén a 19-27-i hétre esik a Hulladékcsökkentési Hét.
A nemzetközi program célja, hogy az önkéntesek egyéni elképzeléseikkel hívják fel a figyelmet a tudatos hulladékgazdálkodásra és az újrahasznosítás fontosságára. Az akcióhoz csatlakozók saját, helyi lehetőségeiket, körülményeiket felmérve valósítják meg és teszik közkinccsé ötleteiket, annak érdekében, hogy azokat mások is megismerjék, és példaként szolgálhassanak a társadalom minél szélesebb köreiben.
A kampány 2021. évi magyarországi koordinátora az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával az ÉMI Nonprofit Kft. volt.
A jelentkezők 5 kategóriában regisztrálhattak az Európai Hulladékcsökkentési Hétre. 2021-ben a hazai verseny vállalkozás kategóriájának győztese lett a MiReHu.
A MiReHu Borsod-Abaúj-Zemplén megye hulladékgazdálkodásának meghatározó alakja. A Hulladékcsökkentési Hét 2021 kampányába Legyél Te is Hulladékfelfedező! címen az általuk létrehozott, saját fejlesztésű applikációs geocaching társasjátékkal neveztek, melyet a miskolci szemétszállítás 145. évfordulóján megrendezett MaKuka napon mutattak be.
A Hulladékfelfedező a társaság telephelyén vezeti körbe a kalandozó felfedezőket.
Egyszerre kalandos mégis oktató játék, elméleti információk mellett tapasztalati tudáshoz jutnak a gyermekek, miközben a felfedezés, kincskeresés élménnyé teszi a programot.
A játék érdekessége, hogy ötvöződik benne a 21. századra jellemző elektronikus világ technikája a hagyományos, kézzel fogható játékelemekkel.
Az teszi izgalmassá a kalandot, hogy a MiReHu telephelyén számos hulladékkezelési tevékenység folyik (pl. szelektív hulladék válogatás, hulladék darálás és tömörítés, újrahasználati központ), ezért már egyetlen játék alkalmával is számos technológiai megoldással és hulladékfajtával, illetve annak kezelésével találkozhatnak a gyerekek. Így élményformában szerezhetnek olyan tudást, amely segíti őket a fenntartható, környezettudatos életmód felé fordulásban, közösségi formában.

A játék során az applikáció vezeti végig a csapatokat a telephelyen és ismerteti meg őket az adott állomáshoz kötött ismeretterjesztő tananyaggal, ahol a megkapott információk alapján a megállóknál elhelyezett kincset rejtő ládákat kell kinyitniuk, melyhez 4 anyagában hasznosítható hulladék szolgál kulcsként. A láda 4, a hulladékok alakjára jellemző nyitófelülelettel rendelkezik, amelyet egy hulladék nyit csak ki. A ládákban a 8 állomáson végig haladva és a kérdésekre jól válaszolva egy-egy puzzle elem szerezhető meg, a játék végén a társaság kabalafigurája rakható ki, így válik a tanulás kincskereséssé.
Az applikációs játék a MiReHu meglévő szemléletformáló tevékenységeinek részévé vált, elérhető az év teljes időszakában az érdeklődők számára.
A Társaság számos olyan intézkedést tett, mely lehetőséget nyújt kicsiknek és nagyoknak betekinteni a hulladékgazdálkodásba, a helyes gyűjtési és kezelési gyakorlatokba, egyúttal egy fenntarthatóbb gondolkodásmód és életvitel kialakítására. Ezt igazolja az is, hogy szemléletformáló programjaikkal a PPH Media szaklapkiadó első ízben megrendezett Greengage – a zöld elkötelezettség díja elnevezésű versenyén a kommunikációs megoldások kategóriáját is megnyerték. A verseny célja, hogy megtalálja és bemutassa azokat az eredményes vállalatokat, akik ma Magyarországon fenntarthatóan, kiemelt fontossággal, “öko-tudatosan” és környezetkímélően gyártanak innovatív termékeket, adnak el szolgáltatásokat, vagy támogatják fejlesztéseikkel a piacot.
Forrás: greenfo.hu és mirehu.hu
Hozzászólások