Lehet, hogy már van is tapasztalatod járattörlés, illetve -késés kapcsán, de ha nincs, akkor a mai cikkünkben hasznos információkkal szolgálhatunk. Ha rendszeresen utazol, akkor minden bizonnyal elkerülhetetlen, de sokszor a legcsodálatosabb nyaralásunkat teszi tönkre egy több órás várakozás a repülőtéren.
Tény, hogy kellemetlen, de a düh első percei után azért érdemes arra törekedni, hogy a lehető legtöbbet tudjuk kihozni belőle. Hogy hogyan? Jó, ha előre felkészülünk rá, és tudjuk, hogy késés esetén mi a teendő. Ennek kapcsán a CoverMe portál blogja részletes információkkal szolgál, de mi is összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat. Ha repülővel készülsz utazni, mindenképp hasznos lehet számodra.
Mikor vagyunk jogosultak kártérítésre?
Számtalan okból kifolyólag lehetnek fennakadások a légi közlekedésben. Sokszor okozza időjárási tényező, de sztrájkok vagy a légtér telítettsége is előidézheti azokat. Hazánkban 2004 óta egy olyan jogszabály van érvényben, hogy ha minimum 3 órát késik adott járat, ami az Európai Unió tagállamainak légterét érinti, akkor kártérítésre van lehetőség. Ez az út hosszának függvényében kalkulálandó, vagyis aszerint, hogy 1500 km alatt, 1500-3000 km között vagy felette van-e a táv.
Az ügyintézés menete
Azonban arra készüljünk fel, hogy a kedvezőtlen időjárás nem jogosít arra, hogy enyhítsék a kárunkat a légitársaságok. Az is köztudott, hogy nem sietik el az intézkedést, akár 120 nap is lehet az ügyintézés. Éppen ezért érdemes a procedúrához egy hozzáértő, szakosodott céget megkeresni, akik eljárnak helyettünk. Nyilván ennek díja van, de megéri a befektetést.
5 órát meghaladó késés
Abban az esetben, ha 5 óránál is többet késik egy járat, a jegyár visszatérítését kérhetjük. De ezt a légitársaságnak is fel kell ajánlania. Mi pedig benyújthatjuk a késés során felmerülő számláinkat is nekik.
Lehetőségek járattörlés esetén
Amikor törölnek egy járatot, akkor megillet bennünket a jegyár költsége, de átfoglalásra is van lehetőség. Ez utóbbi esetében a légitársaságnak kell gondoskodni az ellátásunkról (étel, ital, szállás, transzfer). Itt is érvényes a fentiekben vázlatosan leírt jogszabály.
Kössünk utasbiztosítást!
Nem érdemes csak a jogszabályi előírásokra támaszkodni, inkább legyünk duplán biztonságban! Egy utasbiztosítás fedezi a kárunkat, természetesen annak arányában, ahogy a csomagunkban erre leszerződtünk. Bizonyos biztosítók még poggyászkésés esetén is térítenek. Érdemes tájékozódni, hogy melyik társaság milyen termékcsomagokat kínál, és összehasonlítani azokat. Ebben nagy segítségünkre lehet a CoverMe online kalkulátora.
Ne legyen soha részünk benne, de inkább készüljünk fel a légi közlekedés nehézségeire! Bízunk benne, hogy cikkünk ad némi segítséget ehhez.










Hozzászólások