A józsai helyi autóbuszos közlekedés utóbbi hónapokban történt átszervezése nem csak az eljutási lehetőségeket csökkentette, hanem sokat rontott az áttekinthetőségen. A különböző (A, R, Y, YA, YR) variációk megértése még a gyakorlott utasoktól is többletfigyelmet kíván. Időközben felmerült hogy szükség lenne egy Józsán belüli autóbuszvonalra is.
A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület (DERKE) már korábban elkészítette ezen javaslatait a józsai autóbuszos közlekedés átalakítására, amit a DKV Zrt. részére is eljuttatott. Most közzétették, kiegészítve az utasok számára is közérthető leírásokkal.
Nagyon sokszor kaptunk észrevételt azzal kapcsolatban, hogy Segner tér helyett a Nagyállomásig kellene közlekednie a buszoknak. Valóban nem ideális a jelenlegi, csak a belváros szélét érintő vonalvezetés, azonban ezen javaslatokban Józsa városrészen beüli, valamint a Segner tér közötti kapcsolat módjáról lesz szó. A belvárosi vonalvezetés külön problémakör.
Egy esetleges Józsán belüli átalakítás legfontosabb előfeltétele, hogy minimum a 2019-ben alkalmazott járatsűrűség helyreállításra kerüljön. Hétvégén is egész nap a Segner térig közlekedjenek a járatok. A rövidebb útvonalon közlekedő járatokat csak csúcsidőszakban célszerű közlekedtetni kiegészítve az alapszolgáltatást. Azonban a rövidebb útvonalon közlekedő vonalak esetében sem a Doberdó utcai végállomás az ideális. Hasznos lenne, ha ezen járatokkal közvetlenül az Egyetemre is el lehetne jutni.
Módosítások célja, hogy mind Alsójózsa, mind Felsőjózsa esetén a jelenleginél gyakoribb eljutásra legyen lehetőség és a két településrész között közvetlen kapcsolatot is biztosítson.
Szükség lenne Józsán belül új megállóhelyek kijelölésére is. Nem ritka a 600-800 méteres megállótávolság. Az ideális az lenne, ha 400 méterenként lenne megálló. A keresztező utcákkal együtt így is hosszú gyaloglással érhetőek el a megállóhelyek.
- Gönczy Pál utca / Szivárvány utca
- Gönczy Pál utca eleje (SPAR)
- Sillye Gábor utca / Ördögkert utca
- Harmat utca / Róna utca
A javaslatokkal kapcsolatos észerevételeket, további ötleteket e-mailben várják.
Forrás: DERKE










Hozzászólások