Kiírták, majd visszavonták, később ismét kiírták, most viszont eredménytelenül zárult az építésére vonatkozó tender.
Nem kíséri szerencse a debreceni BMW-gyár északi bekötőútjának megvalósítását. Ahogy arról korábban már a HajduPress is beszámolt, az út építésére kiírt tendert visszavonta Debrecen Önkormányzata. A tender törlésével egyidőben nyerte meg a Strabag Építőipari Zrt. a 33-as főút kicsivel több mint 2 kilométeres szakaszának bővítésére vonatkozó közbeszerzést, 17,5 milliárd forintért.
Előzmények:
Most ismét visszatért a tenderek sorába az északi bekötőút, ám antréját ezúttal sem koronázta siker. Az Európai Unió Lapjában található hirdetmény szerint,
eredménytelenül zárult a tender.
A sikertelenség oka az volt, hogy a projektre rendelkezésre álló anyagi fedezet nem elegendő a legkedvezőbb ajánlathoz sem.
A rendelkezésre álló – bontási jegyzőkönyvben is rögzített – fedezet összege nettó 1. 395 milliárd forint. Ezen összeget valamennyi beérkezett ajánlatban szereplő ellenszolgáltatás meghaladta.
Hogy mekkora összegű ajánlatok érkeztek a cégektől, az a hirdetményből nem derül ki, az viszont igen, hogy összesen 10 építési vállalat szerette volna bezsebelni a munkát.
Az útról úgy tűnik, a korábban visszavont hirdetmény ellenére sem mondott le az önkormányzat, valószínű, hogy újból kiírják majd a beruházásra vonatkozó tendert. Ha lesz nyertese a közbeszerzésnek, akkor az alábbi feladatokat kell majd elvégeznie- a jelek szerint 1,4 milliárdnál magasabb összegért-:
északi bekötőút építése 2×2 sávos kialakítással, 3,50 méteres sávszélességgel. Az útszakaszon egy útcsatlakozás kerül kialakításra. Az út vízelvezetését kétoldali árok biztosítja. A meglévő, megmaradó mezőgazdasági keresztező földút korrekciójának kiépítése 2×1 sávos aszfaltburkolattal ellátott kialakítással, 3,00 – 4,50 méteres sávszélességgel. Kialakítandó a kerékpáros közlekedés biztosítására külön koronán vezetett, önálló, kétirányú kerékpárút 2,50 méteres burkolatszélességgel. Elkészítendő még egy híd is, melynek alapozása cölöpalapokkal történik, és a kerékpárút fölött vezetne át.
Kapcsolódó cikkünk:
Hozzászólások