Hatalmas és lényegi változásokat jelentett be jelentett be csütörtökön Mark Zuckerberg a Facebook kapcsán. Újragondolták a hírfolyamokat, vagyis azt a felületet, amit ön is Facebookként ismer, és ami az elmúlt években kattintásvadász hírek, fizetett hirdetések és cuki kisállatos videók végtelen folyamává változott.
Az Index összefoglalója szerint a következő hetekben azt fogja tapasztalni, hogy a falán egyre kevesebb lesz a figyelemvadász tartalom, és egyre többször jelennek meg az ismerősök és családtagok személyes bejegyzései, pont úgy, mint régen. De azokból sem minden.
Az új Facebookban az aktív tartalomra helyezik a hangsúlyt. Nagyobb teret kapnak például a vitaindítóra sikeredett kommentek, az olvasmányos bejegyzések, az élő kapcsolatot jelentő videók és minden olyan tartalom, ami körül beszélgetések, párbeszédek alakulnak ki. Háttérbe szorulnak azok a posztok, amiket mindenki csak belájkol, és továbbgörget.A komment lesz az új lájk és ez rövid távon a Facebooknak is fájni fog. Zuckerberg szerint ezzel számolnak is, de hosszútávon terveznek, és a nap végén azt akarják, hogy a Facebookon eltöltött idő értékesebb legyen.
Erre egyelőre csak annyit érdemes reagálni, hogy majd meglátjuk…
Hozzászólások