Hogyan lesz egy testfestőből a gyerekek kedvenc termékeinek forgalmazója? Mekkora a lépés a szoboszlói strandon festett hennától, az anyák kezébe tervezett csillámtetkó sablonokig? Mennyi idő kell, hogy egy vállalkozás eljusson Nagyhegyesről az Amazonig? A TyToo nevét főként a kisgyermeket nevelő szülők ismerik. Ezen szeretnénk most változtatni, ugyanis a debreceni vállalkozás története bárki számára példaértékű lehet.
Amikor belépek a TyToo (ejtsd: titu) épületébe meglep, hogy azonnal otthonosan érzem magam. Kellemes zene szól, családias a közeg, pedig a gyártósorok és a dobozok mögött kemény munka folyik. Ezen az érzésen még a koronavírus miatti kényszerű távolságtartás sem csorbít, mosolygó arcok, fél szavakból egymást értő kollégák minden helyiségben.

“Szuper emberek dolgoznak itt”– mondja Vincze Zoltán cégvezető, a TyToo alapítója, majd hozzáteszi, hogy amit látok, az mind csapatmunka eredménye. Ebben egy percig sem kételkedem.
A TyToo fő profilja a csillámtetoválás. Saját webshoppal is rendelkeznek, de kereskedelmi partnereik között tudhatják a Tesco-t, a Régió Játékot és a nemzetközi óriást, az Amazont is. Hazánkban a Disney figurákat ábrázoló csillámtetkó termékeket pedig kizárólag ők forgalmazhatják, szóval ha a gyerek kezén Olaf díszeleg, akkor az biztosan a TyToo munkáját dicséri. Ez a rövid történet.
2010-ben kezdődött az egész, annak idején több vállalkozással is próbálkoztam. Henna festéssel foglalkoztam Hajdúszoboszlón a strandon, de volt hajfonás, arcfestés, és akkoriban kezdett divatba jönni a csillámtetoválás
meséli Vincze Zoltán.

Rengeteg területbe belekóstolt, de a siker rendre elmaradt. Mikor volt egy csaknem 10 millió forintos tartozása, rájött, hogy változtatnia kell, és visszatérnie a “kaptafához”: a testfestéshez. Ennek a továbbfejlesztett ötlete lett a csillámtetoválás, ami 10 évvel ezelőtt még viszonylag ismeretlen területnek számított hazánkban.
Régen olyan keservesen rakták fel ezeket a mintákat, hosszadalmas volt, a végeredmény sem lett szép, úgyhogy innen jött az ötlet, hogy ezt valamilyen egyszerűbb módszerrel kellene megcsinálni. Külföldön voltak már erre próbálkozások, sablonok segítségével.
2010 elején kezdte az első mintákat rajzolni, akkor még egyedül. Ő rajzolt, tervezett, kísérletezett, édesanyja a csomagolásért felelt: mindössze 18 négyzetméterről indult a családi vállalkozás Nagyhegyesről. Ugyanabban az évben áprilisban egy kozmetikai kiállításon debütált a termék, méghozzá nagy sikerrel.
Jó volt ez az alkalom arra is, hogy megtapasztaljuk, hogy ez egy életképes termék. Végül egyre szélesebb körben terjesztettük. Viszonylag kevés költséggel el lehetett indulni, viszont igényes termék esetén már nőnek az összegek. 4 év múlva tettük fel a kérdést, hogy érdemes-e tovább fejlődni, vagy sem, elégséges-e ez a szint. Figyeltünk a vásárlói visszajelzésekre, úgyhogy belevágtunk a dobozos termékek kialakításában.

A dobozos termék után a piacot is bővíteni kellett, hiszen a webshop elérte forgalmának csúcsát. Ekkor jött a Tesco a képbe. Várakozáson felül teljesítettek a csillámtetoválások a boltokban, így 2017-re már az összes(!) hazai áruházban a polcokon volt, egy évvel később pedig már a külföldi Tesco-kban is elérhetővé váltak a TyToo termékek. A másik “óriás”, az Amazon is ekkor érkezett meg a debreceni vállalkozás életébe.
Egy kolléga találta a piacot. Gondolkodott, hogy miben lehet újítani. Én csak annyit mondtam neki, hogy itt a termék, jó, szeretik. Itt a világ, hajrá. Ő pedig meg is találta az Amazont, mint partnert. 8 hónapba telt, mire elérhetővé váltak a felületen a csillámtetkóink, pont karácsonyra került be 25 termékünk, ami nagyon gyorsan elfogyott. Ott már nem a hazai konkurenciával, hanem a nemzetközi szereplőkkel versenyeztünk.

A nemzetközi vásárlói kör azóta csak szélesedik, az Amazonnak köszönhetően Németországban rengeteg gyerek kezén lehet viszont látni a magyar csillámtetkókat. A debreceni vállalkozás még egy impozáns partnerrel büszkélkedhet: a Disney-vel. Bevallom, mikor tudatosult bennem, hogy a lányomnak vásárolt Olaf sablonok a TyToo gyártósoráról kerültek le, megtisztelve éreztem magam, hogy bepillantást nyerhettem a cég életébe, hiszen saját magam is megtapasztaltam a munkájuk minőségét és annak hatását a kicsik esetében. A Disney neve egyet jelent a garanciával. Aki pedig a partnerének mondhatja magát, az a legmagasabb minőség és a neve közé nyugodtan tehet egy egyenlőségjelet.
A Disney 2016-ban jött a képbe egy kolléga révén. A Jégvarázs volt a fordulópont, hiszen akkor jelent meg és minden ezzel a mesével volt tele. A disney-s csillámtetoválás jogait itthon még pont senki sem foglalta, így Magyarországon mi hoztuk el elsőként a a meseóriás figuráit csillámtetoválásban!
meséli Vincze Zoltán.
A TyToo itt nem áll meg. Mint mondja: folyamatosan mennek előre, gondolkodnak az újdonságokon, mert ez a mozgatórugója az eseményeknek.
Kicsit mindig próbálok azon csavarni, amit az átlag csinál, mert így lehet megújulni és haladni előre. Sokan kérdezik, hogy meddig lesz divat a csillagtetoválás, mikor évül el? Én mindig azt mondom, hogy csak a fantázia szab a csillámtetkónak határt, ameddig az van, addig biztosan nem évül el.
Nem csupán csillogó testdíszekből áll a kínálatuk, arcfestékben és hennában is kifejezetten erős a cég. Utóbbi esetében szintén az otthoni felhasználókat célozták meg azáltal, hogy a hennafesték keverésének lépéseit lényegesen leegyszerűsítették:
“A henna esetében sok mindent kell keverni, időigényes a henna folyadék összeállítása. Mi ezt leegyszerűsítettük, mindössze egyetlen fázisa van az összeállításnak. Így otthoni használatra is tökéletesen alkalmazható.”

Noha a testfestő kollégákat szerette volna első körben megcélozni termékeivel, mégis a gyerekek lettek a fogyasztói. 3-tól 12 éves korig tart – ahogy én fogalmaztam az interjú során szülőként- a csillámkorszak, amikor fiúk és lányok egyaránt büszkén viselik a gondos tervezés során kikísérletezett mintákat. Merthogy sokan nem is gondolnák, de a legegyszerűbb virág, vagy pók sablon is az utolsó milliméterig átgondolt koncepciót képvisel. A cél, hogy a felhasználó a lehető legszélesebb mosollyal mutassa meg a környezetének, hogy milyen szép csillámtetkó díszíti a kezét, hogy a szülők és gyerekek között egy újabb opció legyen ez a minőségi idő eltöltésére.
A kreatív szórakozás a gyerek öröme. Mindent ennek szentelünk. 10 éve mikor testfestőztem és láttam azt az örömöt az arcukon, mikor felkerült a csillámtetoválás, és büszkén mutatták, féltették, hogy nehogy eltűnjön a minta…ezért érdemes. 10 éven keresztül voltam tanúja, és ez volt a motivációja annak, hogy belevágtunk a TyTooba. Hogy mindenki jön, majd boldogan távozik. Az is fontos cél volt, hogy ne csak a testfestők kiváltsága legyen ez, hanem a termékeinknek köszönhetően a szülő is minőségi időt tudjon eltölteni a gyerekével. Ez egy plusz a családok életében, jók a visszajelzések is.

Arra a kérdésemre, hogy visszagondolva mennyire volt gyors a kicsiből naggyá válás folyamata Vincze Zoltán csak annyit mond, hogy hosszú és néhol rögös volt a mögötte lévő út. A jó embereken múlt minden- teszi hozzá- mert a jó emberek viszik előre az ötleteket, és valósítanak meg belőle dolgokat. Szuper csapat dolgozik a TyToo-nál nap mint nap azon, hogy újabb helyekre jusson el a csillámtetkó, és minél több gyerek arcára varázsoljanak mosolyt termékeikkel. Mert ez a cél. Ez a lényeg.
ALKOTÁS.ÖRÖM.OTTHON
A TyToo szlogenje: Csillogó tetoválás a csillogó szempárokért. A csillogó szempárokért pedig folyamatosan terveznek, kutatnak, gyártanak. Termékeik kozmetikai minősítéssel rendelkező anyagok, melyek érzékeny bőrű gyermekek számára is biztonságos használatot tesznek lehetővé. Bővebb információt a termékeikről IDE KATTINTVA olvashat.

Hozzászólások