Brit kutatók 50 ezer kisgyerek adatait elemezték.
Manapság az anyák egyik legszorongatóbb feladatai közé tartozik gyermekük fejlődésének ellenőrzése. Elég gyors az ütem? Vagy túlságosan is az? Netán épp az ellenkező helyzet állt elő: lemaradásban van és fejlesztésre szorul? A járvány a jelenléti orvoslást több fronton is telemedicinára cserélte, a fejlesztő foglalkozások többsége szintén a koronavírus áldozatául esett.
Ennek a helyzetnek a sűrűjében számolt be a BBC arról a kutatásról, mely szerint lassulást okozhat a gyerekek beszédfejlődésében a pandémia. A brit Oktatási Alapítvány (EEF) által végzett tanulmány 50 ezer tanulónak és angliai iskoláknak az adatait elemezte. A nagy létszámú fókuszcsoport vizsgálatából arra az eredményre jutottak, hogy megnőtt azoknak a négy- és ötéves gyerekeknek a száma, akiknek segítségre van szükségük a nyelvi fejlődéshez.
A kutatás szerint, a járványügyi intézkedések megfosztották a legkisebb gyermekeket a szókincs bővüléséhez nélkülözhetetlen társadalmi interakcióktól.
Mint írják:
Abban az esetben, ha egy kisgyereknek ebben az életkorban nyelvi problémái vannak, felnőtt korára négyszer nagyobb eséllyel küzd majd az olvasási nehézségekkel, háromszor nagyobb valószínűséggel lesznek mentális problémái, emellett nagy az esélye a munkanélküliségre is, ezért kulcsfontosságú, hogy már ebben a korai életkorban jól kezeljük ezt a kérdést.
mondta el a kutatásba bekapcsolódó egyik általános iskola igazgatója.
A kutatásban 58 általános iskola vett részt, több mint kétharmada jelezte, hogy a 2020 szeptemberében iskolát kezdő kicsiknek nagy szüksége van a beszédfejlesztő foglalkozásokra a megelőző években beiskolázott gyerekekhez képest. Az iskolák 96 százalékát kifejezetten aggasztotta a tanulók beszéd- és nyelvi fejlődése.
Hozzászólások