Minél tovább tartanak zárva az iskolák, annál nagyobb a lemaradás és a lemorzsolódás kockázata az ENSZ Gyermekalapjának friss közlése szerint.
A világ több országában is digitális oktatást vezettek be a koronavírus-járvány egyre erősödő harmadik hulláma és a vírusvariánsok tombolása miatt. Az ENSZ Gyermekalapja, az UNICEF ma közzétett adatai szerint a néhol már egy éve tartó iskola-zár katasztrofális oktatási szükségállapothoz vezethet. Ahogy közleményükben kifejtik:
világszerte több mint 168 millió gyermeket érintettek közvetlenül az elmúlt egy évben. Minden hetedik gyermek – 214 millió diák – háromnegyed éve nem tud az iskolája falai között tanulni. Tizennégy olyan ország van, amely túlnyomórészt zárva tartotta oktatási intézményeit 2020 márciusa és 2021 februárja között. Ezeknek az országoknak kétharmada Latin-Amerikában és a Karib-tenger térségében található, ahol ez az intézkedés csaknem 98 millió iskolást érintett. Leghosszabb ideje Panamában tartanak zárva az iskolák, ezt követi Salvador, Banglades és Bolívia.
A lemaradás és a lemorzsolódás kockázata is magas azokban a térségekben, ahol már csaknem egy éve zárva tartanak az oktatási intézmények. A probléma által érintett gyerekeknek nem csupán az oktatás, de az iskolákban kapott ellátás, ételek hiánya is hatalmas gondot és hiányt okoz, nem beszélve a kortársak nélkülözése nyomán kialakult szocializációs problémákról.

Azok a gyermekek, akik kiszorulnak az iskolából és a személyes oktatásból, minden egyes nappal egyre jobban lemaradnak. Ennek pedig főként a legkiszolgáltatottabb helyzetben lévő gyerekek isszák meg a levét. Nem engedhetjük meg, hogy újabb év teljen el korlátozott iskolai oktatással. Fontos, hogy – lehetőség szerint – elkerüljük a hosszan tartó iskolabezárásokat, illetve prioritásként kezeljük az iskolák újranyitását
mondta el az adatok ismertetésekor Henrietta Fore, az UNICEF ügyvezető igazgatója.
Az UNICEF a gyakorlatban is érzékeltette, hogy milyen sok gyereket érint az iskolazár negatívan. New Yorkban az „Osztályterem a pandémia idején” címet viselő installációjukban a szabad ég alatt helyeztek el 168 üresen álló iskolapadot. Minden pad egymillió gyermeket szimbolizál.
Az iskolák bezárása, a szociális kapcsolódások online térbe szorulása azokat a gyerekeket is próbára teszi, akiknek a digitális tanrendhez adottak a szükséges eszközök és feltételek. A kamaszoknál nem ritka a depresszió és a szorongás, utóbbi már a fiatalabb korosztályt is érintheti. Hogy a szakértőknek milyen tanácsai vannak erre a helyzetre, felnőttnek és gyereknek egyaránt, arról itt írtunk korábban, a pandémia kezdetén.










Hozzászólások