A színészek eredetileg kizárólag Szabó Magdára fókuszáltak, ám az életművét kutatva egyértelművé vált számukra, hogy a férjéhez, Szobotka Tiborhoz fűződő kapcsolatra kell helyezniük a hangsúlyt. Az előadás legfőbb forrását Szabó Magda naplói, levelezései és interjúi adták, valamint a házasságáról szóló „Nyusziék” és a férje halála után íródott „Liber Mortis”. Arra a kérdésre, hogy mi volt számára a legmeglepőbb e híres házasság mindennapjaiban, a darabot rendezőként is jegyző Mészáros Tibor egy interjúban így válaszolt: „Maga az életük. Más életutat jártak be, ám az otthonról hozott különböző mentalitás az ő esetükben nem kioltotta, hanem erősítette egymást. Összeillettek, mint a puzzle: ami az egyikőjükből hiányzott, azt kiegészítette a másik. De a kapcsolatuk érzelmi túlfűtöttsége is nagyon meglepő volt számomra: Szabó Magda arcpirító őszinteséggel írt a házaséletükről, így a szexualitásról is.”
A Magda, a Szabó két különböző személyiségű, az írás szentségét valló, önzetlen művészember kapcsolatának története, olyan történet, amelyben az egyik pálya, az energikus, életvidám Szabó Magdáé a siker útján vezetett, míg férje kiszorult az irodalmi életből. Mészáros Tibor és Krajcsi Nikolett az előadás elkészültét megelőző kutatómunka során úgy érezték, hogy az írópáros kapcsolata valóban olyan mély, mint Shakespeare Rómeó és Júliájában a két tragikus sorsú fiatal szerelme. Míg Shakespeare szereplőit saját szüleik állították próbatétel elé, addig őket a politikai rendszer igyekezett ellehetetleníteni.
A Magda, a Szabó november 19-én, kedden 19 órától látható a Horváth Árpád Stúdiószínházban.










Hozzászólások