Az ütemtervnek megfelelően félidejéhez érkezik a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszának felújítása, amely tartalmi értelemben már az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv részeként, teljes egészében MÁV forrásból valósul meg. A háromhónaposra tervezett korszerűsítésnek köszönhetően az utasok számára megbízhatóbb menetrendet tudnak biztosítani, jelentősen mérséklődik a késések száma, közel 20 kilométeren megszüntetik a sebességkorlátozásokat, a pálya műszaki berendezéseinek esetén jelentősen csökkenhet a meghibásodások esélye. A tervek szerint akár 5 perccel javulhat a menetidő is.
Pénteken befejeződött a pályafelújítás első üteme, ezért az Miskolc, Nyékládháza és Emőd közötti szakasz után a szakemberek és a munkagépek október 19-től már Emőd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között folytatják a december 4-ig tartó rekonstrukciót.
A most következő, 12 kilométeren zajló második ütem során több mint 20 000 betonaljat váltanak ki újakkal a sínek cseréjével együtt. Zúzottkőből 47 000 tonnát építenek be, 600 méteren teljesen kicserélik az ágyazatot is. Emellett 4 útátjárót javítanak és 5 hídon végeznek állagmegóvó szigetelést.
Az újabb munkafázishoz és a korlátozásokhoz igazodva kis mértékben módosul a Budapest–Miskolc fővonalon és a Miskolc-Sátoraljaújhely szakaszon a távolsági – InterCity, InterRégió, nemzetközi – vonatok és a személyvonatok közlekedési rendje, ezért aki erre utazik, mindenképpen tájékozódjon előre.
A felújítási munkálatokat követően feloldásra kerül a vágányzár és újraindulhat a vonatközlekedés. A beruházás révén elérhető magasabb sebességgel csak később, az utószabályozási munkálatok elvégzését követően válik használhatóvá a pálya. A tervek szerint a most befejezett szakaszon menetrendváltáskor 120 km/órás sebességgel, míg a Mezőkeresztes-Mezőnyárád –Emőd szakaszon januártól várhatóan 120 km/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok az érintett szakaszokon.
Szeptember 2-től október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újították fel a bal vágányt, valamint éjszakánként Miskolc és Nyékládháza között a másik vágányon is szünetelt a forgalom. Október 19-től december 4-ig már Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Emőd között dolgoznak a munkagépek a bal vágányon, éjszakánként a másik sínpáron szállítják a felújításhoz szükséges anyagokat és gépeket.
A nappali időszakban a munkavégzéssel érintett részek mellett csak sebességkorlátozással haladhatnak a vonatok az ott dolgozók biztonsága érdekében. Ez idő alatt csak egy vágányon és több szakaszon sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek a vonatok, így óránként és irányonként napközben csak egy-egy vonat közlekedtetése oldható meg. Ez jelentős menetrendi módosítással jár, emiatt az utasoknak hosszabb eljutási időre kell számítaniuk még másfél hónapon át.
Fontosabb menetrendi eltérések az első fázishoz viszonyítva
- A Miskolc és Sátoraljaújhely közötti, helyjegyváltás nélkül igénybe vehető Zemplén InterCity-k sebesvonatként közlekednek.
Miskolcon nő az átszállási idő:
- a Keleti pályaudvar, Hatvan felől érkező Tokaj InterCity-kről a Debrecen és a Nyugati pályaudvar felé induló Tokaj IC-re 4-ről 11 percre,
- az ellenkező irányból a Keleti felé indulókra pedig 4-ről 8 percre.
- A Miskolcról 5:18-kor a Keletibe induló 5019-es számú InterRégió megáll Kál-Kápolna állomáson is, viszont Csincsén megállás nélkül halad át.
Forrás: MÁV










Hozzászólások